У пошуках життя в Сонячній системі: пряма трансляція запуску місії Europa Clipper

NASA готується запустити одну з найамбітніших місій у своїй історії під назвою Europa Clipper. Вона займеться вивченням Європи та спробує відповісти на запитання, чи може цей світ бути домівкою для життя.

Найкраще місце для пошуків життя в Сонячній системі

Європа — це четвертий за величиною супутник Юпітера. Його діаметр становить 3120 км, що трохи менше за Місяць. Поверхня супутника цілком покрита водяним льодом. У його надрах ховається гігантський океан, що містить у кілька разів більше води, ніж усі океани Землі разом узяті. Europa Clipper вивчить Європу та спробує визначити основні характеристики її прихованого океану. Це дасть змогу вченим зрозуміти, чи здатний цей світ підтримувати життя.

Постер місії Europa Clipper. Джерело: NASA

Створення і запуск Europa Clipper обійшлися NASA майже в 5 млрд доларів. Це найважча автоматична міжпланетна станція в історії організації. Маса Europa Clipper становить 6025 кг — 2750 з них припадають на паливо.

Наукова начинка апарата складається з дев’яти наукових інструментів. Вона містить набір камер і спектрометрів, магнітометр, а також підповерхневий радар. Апарат отримуватиме енергію від двох вельми значних сонячних батарей, чия загальна площа перевищує 100 м². Це найбільші сонячні батареї з усіх, якими коли-небудь оснащувалися міжпланетні апарати NASA.

Сонячна батарея зонда Europa Clipper. Джерело: NASA/Frank Michaux

Крім наукових інструментів, на борту Europa Clipper розміщена металева пластина, на якій вигравіювано символічне послання. Зонд також несе чіп з іменами 2,6 мільйона людей, які взяли участь в ініціативі NASA «Послання в пляшці».

Пряма трансляція запуску Europa Clipper

Балістичне вікно для польоту Europa Clipper відкрилося ще 10 жовтня. Але NASA довелося відкласти запуск через ураган «Мілтон». Тепер, коли погода нормалізувалася, організація готова відправити Europa Clipper у космос.

Запуск Europa Clipper має відбутися 14 жовтня о 19:06 за Київським часом. Для місії буде залучена ракета Falcon Heavy. У тому разі, якщо запуск знову доведеться перенести, у NASA буде ще багато часу, щоб відправити Europa Clipper у космос. Вікно для польоту до Європи буде відкрито до 6 листопада.

Політ до Європи займе 5,5 років. Щоб дістатися до цілі, Europa Clipper доведеться скористатися допомогою інших планет. У лютому 2025 року апарат здійснить проліт Марса, а в грудні 2026 року повернеться до Землі. Ці маневри забезпечать вихід на орбіту навколо Юпітера у квітні 2030 року.

Номінальна наукова програма Europa Clipper розрахована на чотири роки, під час яких апарат виконає 49 близьких прольотів Європи. Надалі термін служби апарата може бути продовжено. Варто зазначити, що Europa Clipper вивчатиме Європу не наодинці. Компанію йому складе європейський зонд JUICE, який досягне Юпітера 2031 року і теж займеться оцінкою життєздатності його крижаних супутників.

Докладніше про технічне влаштування та головні завдання Europa Clipper можна дізнатися з нашого матеріалу.

В ранньому Всесвіті помітили незвичну галактику, що «росте зсередини»