У підлідному океані Енцелада може бути розчинений фосфор

В океані супутника Сатурна Енцелада може бути присутня велика кількість розчиненого фосфору. Він є необхідним елементом для побудови ДНК та РНК. Тож його присутність підвищує шанси знайти життя.

В океані Енцелада може бути фосфор
Гейзери на Енцеладі доводять, що під його поверхнею є океан. Джерело: www.smithsonianmag.com

В океані Енцелада майже відсутній фосфор

На супутнику Сатурна Енцеладі під крижаною корою прихований океан. Коли зонд Cassini досліджував систему гігантської планети, то зміг побачити рідку воду, яка вивергалася у космос через тріщини. Це дало змогу багатьом вченим сподіватися, що на цьому небесному тілі може існувати життя.

Однак ті самі зразки поставили це твердження під сумнів. У них, крім води, було багато органічних речовин, наприклад, аміаку, але повністю був відсутній фосфор. Цей елемент у вигляді фосфатів входить до складу ДНК та РНК, тож його відсутність може автоматично означати відсутність самого життя.

Нова геохімічна модель Енцелада

Вчені з Південно-Західного дослідницького інституту в США вирішили дізнатися, чи може бути так, що фосфор у зразках з Енцелада просто не помітили. Вони взяли всі дані про хімічний склад води з супутника, зібрані Cassini, поєднали їх із моделями внутрішньої будови планети та відтворили термодинамічну та кінетичну ситуацію у його океані.

Простіше кажучи, дослідники побудували модель того, як потоки різних речовин мають рухатися у ньому та взаємодіяти один з одним. Вони дійшли висновку, що фосфор на Енцеладі все ж має бути у вигляді ортофосфатів, які легко розчиняються у воді, й на Землі часто використовуються як регулятори кислотності у напоях.

Вчені впевнені, що дослідження Cassini могли просто не помітити ці речовини. Отже, треба запустити до Енцелада нову місію. Цілком можливо, що вона знайде там не тільки фосфор, але й живі організми.