У космосі знайшли гігантське кільце з галактик

Науковці знайшли у космосі структуру у формі кільця діаметром 3,3 млрд світлових років. Вона є гігантським надскупченням галактик. Вчених вразив той факт, що це вже другий подібний об’єкт, виявлений у цій області неба.

Велике Кільце та Гігантська дуга, якби їх було видно на нашому небі
Велике кільце та Гігантська дуга, якби їх було видно на нашому небі. Джерело: phys.org

Велике кільце

Дослідники з Університету Центрального Ланкаширу відкрили у космосі структуру у вигляді гігантського кільця. Вона складається з величезної кількості галактик і матерії, що їх оточує. Її діаметр складає 3,3 млрд світлових років, а від нас вона віддалена на 9,4 млрд світлових років.

Кільце настільки велике, що на земному небі всередині нього могли б вміститися 15 повних місяців. Однак його не видно, оскільки кожна окрема галактика, яка входить до нього, настільки далека від нас, що розгледіти її можна тільки за допомогою найпотужніших телескопів.

Цікаво, що для аспірантки цього університету Алексії Лопес Велике кільце стало вже другим колосальним космічним утворенням, яке вона відкрила. Два роки тому вона ж знайшла велетенську структуру, яка отримала назву Гігантська дуга. На небі вона розташована лише у 12 градусах від Великого Кільця, і це викликає у вчених низку питань космологічного характеру.

Загадка гігантських структур

Гігантська дуга вдвічі більша за попереднього рекордсмена — Велику стіну Слоана. У межах традиційної теорії розвитку Всесвіту її появу неможливо пояснити. Доводиться залучати достатньо слабо доведену теорію баріонних акустичних коливань.

Вона стверджує, що ці процеси мали відбуватися у ранньому Всесвіті хаотично, і породжені ними структури мали б вигляд сферичних оболонок, стінки яких складаються з галактик. Проте і баріонні акустичні коливання не можуть пояснити Велике кільце, адже насправді, як виявилося, воно не сферичне.

Детальний аналіз показав, що воно нагадує скоріше спіраль чи штопор. Крім того, Велике кільце і Гігантська дуга занадто великі для того, аби бути поясненими баріонними коливаннями. Тож вчені залучили до їхнього пояснення космічну циклічну космологію Роджера Пенроуза та припущення про існування космологічних струн.

У будь-якому разі існування Великого кільця та Гігантської дуги кидають виклик космологічному принципу, який стверджує, що наш Всесвіт більш-менш однорідний. А значить, структури в ньому не можуть бути більше певного розміру.

Велике кільце має розмір близько 1/15 усієї доступної для спостережень частини Всесвіту. І той факт, що вони з Гігантською дугою розташовані поруч, вказує на те, що вони можуть бути частиною ще грандіознішої структури.