У центрі Чумацького Шляху виявлений загадковий захисний бар’єр

Згідно з новим дослідженням, центр Чумацького Шляху може бути навіть химернішим, ніж астрономи передбачали раніше. Група вчених із Китайської академії наук у Нанкін досліджувала карту радіоактивних гамма-променів. Карта показала, що щось біля центра Галактики прискорює частки до швидкостей дуже близьких до світлової та створює безліч космічних і гамма-променів одразу за межами галактичного центра.

Однак на цьому дива не закінчуються. Попри те, що центр галактики виділяє у космос високоенергетичне випромінювання, щось поруч з ядром Чумацького Шляху перешкоджає проникненню великої частини космічних променів з інших куточків Всесвіту. Про відкриття група вчених повідомила у публікації в журналі Nature Communications.

Галактика
Щось утримує найшвидші рухомі частинки у Всесвіті від потрапляння у центр Галактики. Фото: New Scientist

Використовуючи дані телескопа Fermi Large Area Telescope, команда підтвердила, що щось у центрі Галактики справді діє як гігантський прискорювач частинок, випромінюючи космічні промені. Можливим «винуватцем» є Стрілець A*, оскільки чорні діри теоретично можуть «вистрілювати» певними частинками в космос, навіть якщо вони поглинають решту навколо себе. Ймовірно, що їхнім джерелом можуть бути залишки стародавніх наднових зір або навіть сильні зоряні вітри від багатьох світил, які компактно розташовані у центрі Галактики.

Але карта також показала таємничий «невидимий бар’єр», де щільність космічного проміння значно падає на краю галактичного центра. Він повністю покриває галактичний центр і утримує там космічні промені, щільність яких значно нижча, ніж у решті нашої Галактики. Іншими словами: космічні промені можуть вибратися з центра Галактики, але їм важко потрапити всередину. На думку дослідників, джерело цього явища визначити складніше, але воно може бути пов’язане з безладдям магнітних полів поблизу щільного ядра Галактики.

Як працює цей космічний бар’єр і чому він існує залишається загадкою.

Раніше ми публікували карту зовнішніх меж Чумацького Шляху, яка спростовує колишні уявлення про нашу Галактику.