У чорних дірах можуть існувати вихори

У чорних дірах можуть існувати вихороподібні структури з конденсату Бозе — Ейнштейна. Тому замість випромінювання Гокінга у цих об’єктів можуть спостерігатися сильні магнітні поля.

На чорних дірах можуть існувати завихрення
На чорних дірах можуть існувати вихрові структури

Завихрення на чорних дірах

Вчені з університету Людвіга Максиміліана та Фізичного інституту Макса Планка дослідили чорні діри, що швидко обертаються. Раніше астрономи вважали подібні об’єкти з екстремальними швидкостями обертання рідкістю, але тепер впевнені, що такими є більша частина сингулярностей у Всесвіті.

Фізики звернули увагу на те, як поводиться конденсат Бозе — Ейнштейна в умовах чорної діри, яка обертається. Це стан речовини, коли бозони перебувають в умовах, які всього на тисячні долі градуса вищі за абсолютний нуль. При цьому спостерігаються незвичні квантові явища.

Нова модель показує, що на поверхні чорних дір, які екстремально швидко обертаються, конденсат Бозе — Ейнштейна може утворювати вихороподібні структури. Причому бозони, які входять до його складу, достатньо незвичні. Це — гравітони, частинки, які переносять гравітаційну взаємодію.

Відсутність випромінювання Гокінга

За словами вчених, чорну діру, що обертається, можна розглядати як гравітонний конденсат Бозе — Ейнштейна із завихреннями. Причому в цьому випадку вона не буде мати випромінювання Гокінга. Це добре пояснює видиму відсутність цього явища у чорних дір, що швидко обертаються.

Зате рух зарядів всередині конденсату Бозе — Ейнштейна може формувати завихрення калібрувального поля, яке відповідає за утворення нових частинок. Внаслідок цього можуть народжуватися нові типи темної матерії, які вчені сподіваються побачити.

Також наявність вихрових структур, передбачених новою теорією, може призвести до появи нових магнітних полів. Вони добре пояснили багато явищ, які дійсно спостерігаються поблизу надмасивних чорних дір і впливають на події в галактичному масштабі.

Джерело Рhys.org