Тиха ніч на Параналі

Чилійська гора Серро Паранал є домом для телескопів найпродуктивнішої астрономічної організації сучасності. На її вершині розташовані «юніти» Дуже великого телескопа Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO) і оглядовий телескоп VLT (VST). На представленій панорамі їх видно у всій величі.

Зоряне небо над Параналем. Джерело: ESO/A. Tudorică

У лівій половині знімка вишикувалися в ряд усі чотири «юніти» VLT. Так називають основні 8,2-метрові рефлектори комплексу. У правій частині знімка видно два менших 1,8-метрових допоміжних телескопи. Загалом у комплексі VLT їх чотири. Вони (на відміну від основних інструментів) можуть пересуватися по спостережному майданчику по рейках, займаючи положення, найбільш зручні для проведення тих чи інших досліджень. На віддалі, лівіше крайнього правого «юніта», можна побачити 2,6-метровий телескоп VST. На цей час, він є останнім за часом введення в експлуатацію інструментом, встановленим на Серро Паранал.

Між вежами двох лівих «юнітів» на небі видно яскравий об’єкт. Це найближча до Чумацького Шляху спіральна галактика — знаменита Туманність Андромеди. Знімок був зроблений у досвітню годину, тому небо біля горизонту вже забарвлене в червоний та помаранчевий кольори. Автор зображення — фото-амбасадор ESO Александру Тудоріке (Alexandru Tudorică).

За матеріалами http://www.eso.org