Три дивні зорі вказали на неоднорідність центру Чумацького Шляху

Проаналізувавши дані, отримані за допомогою десятиметрового телескопа на Гаваях, ученим з Лундського університету вдалося вивчити три зорі в самому центрі Чумацького Шляху. Вони виявилися надзвичайно молодими, а їхній хімічний склад викликав у дослідників подив.

Ядерне зоряне скупчення в центрі Чумацького Шляху. Джерело: Stefan Gillessen, Reinhard Genzel, Frank Eisenhauer

Метою дослідження було ядерне зоряне скупчення. Так називається область, що оточує галактичний центр і вирізняється великою щільністю зірок. Її вивчення серйозно ускладнене, як значною відстанню до Землі, так і наявністю щільних газопилових хмар, що блокують світло, яке випускають світила.

Проте дослідникам зі Швеції вдалося розв’язати цю проблему і вивчити три зорі в цій області. Результати здивували астрономів. Виявилося, що їхній вік становить від 100 млн до 1 млрд років, що за астрономічними масштабами не так і багато. Для порівняння, вік Сонця становить приблизно 4,6 млрд років.

Річ у тім, що ядерне зоряне скупчення є однією з найдавніших частин Чумацького Шляху. Раніше вважалося, що в ньому вже не відбувається процесів активного зореутворення. Однак, судячи з усього, це не зовсім так.

Дослідники також вивчили спектри зір в інфрачервоному світлі, щоб розрахувати вміст заліза. Цей елемент дуже важливий для відстеження історії галактики, оскільки в молодих зорях міститься більше важких елементів, ніж у старих.

І знову на астрономів чекав сюрприз. На їхній подив, частка заліза значно різнилася для всіх трьох світил. Настільки широкий розкид вказує на те, що внутрішні частини Чумацького Шляху неймовірно неоднорідні, тобто не змішані. За словами дослідників, це відкриття говорить не тільки про те, що являє собою центр нашої галактики, а й про те, який вигляд міг мати ранній Всесвіт.

Ви також можете почитати, як James Webb помітив лід у «гамбургері» протопланетного диска.

За матеріалами https://www.sciencedaily.com