TESS виявив велику планету біля маленької зорі

Скориставшись даними, зібраними космічним телескопом TESS, команда дослідників з Інституту Карнегі виявила невідому екзопланету. Вона обертається навколо зорі TOI-5205, яка розташована на відстані 280 світлових років від Землі.

Екзопланета біля червоного карлика в уявленні художника. Джерело: ESO/L. Calçada

TOI-5205 є червоним карликом. Її маса та радіус становлять 0,39 сонячних, тоді як світність у 50 разів менша, ніж у нашої зорі.

Що стосується знову відкритої екзопланети, яка одержала позначення TOI-5205b, то вона є газовим гігантом. Її маса перевищує масу Юпітера у 1,08 рази, радіус — у 1,03 рази. TOI-5205b здійснює один оберт навколо своєї батьківської зорі за 1,63 дня, її рівноважна температура оцінюється у 460 ℃.

Знахідка цікава співвідношенням маси між екзопланетою та зорею. Воно становить 0,3%, що є одним із найвищих відомих показників. Інша цікава деталь полягає в тому, що через співвідношення розмірів, глибина транзитів TOI-5205b становить 7%. Це означає, що під час проходження екзопланети на тлі зорі, яскравість останньої зменшується на 7%, що теж є одним із найбільших відомих показників.

Подібні TOI-5205b тіла, погано вписуються в сучасні теорії утворення планет, які передбачають, що масивні газові гіганти не повинні формуватися навколо маломасивних червоних карликів. Тому вона напевно стане метою нових спостережень, зокрема і з використанням телескопа James Webb.

Раніше ми розповідали про те, як TESS виявив два супермеркурія.

За матеріалами https://arxiv.org