TESS виявив стару юпітероподібну планету

Використовуючи дані, зібрані космічним телескопом TESS, міжнародна команда дослідників виявила, раніше невідомий, газовий гігант. Знахідка викликає інтерес завдяки великому віку екзопланети.

Екзопланета в уявленні художника. Джерело: NASA

Знайдена екзопланета отримала позначення TOI-5542 b. Вона обертається навколо жовтого карлика, маса якого становить 0,89 сонячної, а радіус — 1,06 від радіуса нашого Сонця. Світило характеризується низькою металевістю, це вказує на те, що воно сформувалося в епоху, коли наш Всесвіт був бідний важкими елементами. За оцінками дослідників, вік зорі становить 10,8 млрд років.

Щодо новознайденої екзопланети, то вона була класифікована, як теплий юпітер. При схожих з Юпітером розмірах її маса перевищує масу найбільшої планети Сонячної системи на 30%. Період обертання TOI-5542 b становить 75 днів, її орбіта проходить на відстані 0,33 а. о. від батьківської зорі. За розрахунками, рівноважна температура екзопланети складає 170 ℃.

На сьогодні TOI-5542 b є однією з найстаріших газових гігантів, відомих астрономам. Дослідники планують продовжити її вивчення, щоб дізнатися більше про еволюцію подібних світів. Також вони спробують відповісти на питання про походження TOI-5542 b та визначити, чи вона сформувалася спочатку на нинішній орбіті або мігрувала на неї вже пізніше.

Нагадаємо, що недавно TESS виявив велику планету, яка обертається навколо маленької зорі.