Телескоп Hubble зазнімкував «сніжне» кулясте скупчення

Космічний телескоп Hubble сфотографував кулясте зоряне скупчення NGC 2210, яке на вигляд нагадує пухнастий сніг. Воно знаходиться у Великій Магеллановій Хмарі на відстані 158 тис. світлових років.

Кулясте скупчення NGC 2210
Кулясте скупчення NGC 2210. Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Sarajedini, F. Niederhofer

Неймовірно красиве «сніжне» скупчення

Вчені, які працюють із космічним телескопом Hubble, порадували любителів астрономії неймовірним «зимовим» зображенням кулястого скупчення NGC 2210, що нагадує пухнастий білий сніг. Воно розташоване у сусідній із нашою галактиці Велика Магелланова Хмара. Відстань до неї становить 158 тис. світлових років.

Скупчення NGC 2210 було відкрите Джоном Гершелем ще у 1835 році. Проте через величезну відстань до нього вчені не могли його як слід розгледіти. З цією задачею зміг впоратися тільки космічний телескоп Hubble, який запустили 33 роки тому.

Найцікавіше в NGC 2210 — його вік. Він складає 11,6 млрд років. Здається, що скупчення неймовірно старе, адже воно утворилося лише через 2 млрд років після Великого вибуху. Проте насправді серед йому подібних це кулясте скупчення є незвично молодим.

Чим цікаві такі об’єкти

Взагалі кулясті скупчення — надзвичайно стародавні утворення, що можуть містити десятки та сотні тисяч зір, зібраних у достатньо невеликому об’ємі. У Великій Магеллановій Хмарі їх декілька, й усі вони увійшли до поточного огляду разом із NGC 2210.

Проте їхній вік є значно більшим, ніж у «сніжного» скупчення. У принаймні чотирьох кластерів він перевищує 13 млрд років, тобто утворилися вони невдовзі після Великого вибуху. Вчені дуже зацікавлені у вивченні цих структур, оскільки вони являють собою популяції дуже старих зір, що перебувають поруч одна з одною, тож їх досить легко порівнювати.

Вивчаючи Велику Магелланову Хмару, астрономи дійшли висновку, що тамтешні кулясті скупчення мають приблизно той самий вік і склад, що й наявні в Чумацькому Шляху. І це дуже цікаво, адже дві галактики не утворилися разом. Схоже, що колись в історії Всесвіту був час, коли подібні об’єкти виникали всюди за одним і тим самим сценарієм.

За матеріалами: www.space.com