Телескоп Hubble зазнімкував «іспанську танцівницю»

Група супроводу місії Hubble опублікувала новий знімок. На ньому зображена галактика NGC 1566, також відома за неофіційною назвою «іспанська танцівниця».

Галактика NGC 1566 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, D. Calzetti and the LEGUS team, R. Chandar

NGC 1566 розташована на відстані приблизно 60 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Золота Риба і є частиною однойменної групи галактик. Вона класифікується як перехідна спіральна галактика. Це означає, що в її центрі немає ні явно присутньої, ні явно відсутньої перетинки.

Галактика розташована до нас «обличчям», тому знімок Hubble дає змогу в усіх деталях розглянути її структуру. Своїм незвичайним прізвиськом NGC 1566 зобов’язана яскравим драматичним вихорам її спіральних рукавів, які чимось нагадують танцюриста, що рухається. Їхній характерний рожевий колір зумовлений наявністю безлічі регіонів активного зореутворення. Також можна звернути увагу на смуги темного пилу, що простягаються від рукавів до центру. Вони розпадаються на численні волокна, які закручуються навколо галактичного ядра, що світиться.

Як ми вже зазначили, NGC 1566 є частиною групи гравітаційно пов’язаних галактик. Вони відрізняються від галактичних скупчень розмірами та масою: останні можуть містити сотні галактик, тоді як групи — кілька десятків галактик. При цьому, точного розмежування між поняттями група галактик і скупчення галактик не існує. Деякі астрономи пропонують використовувати для класифікації критерій маси. Якщо вона становить менше ніж 80 трлн мас Сонця, то йдеться про групу галактик, якщо більше — то про скупчення галактик.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли майже повністю темну галактику.