Телескоп Gemini North зазнімкував космічну спіраль із кільцем

Представлене зображення було отримано за допомогою телескопа Gemini North. Воно демонструє незвичайну галактику NGC 2685, також відому як галактика Спіраль.

Галактика NGC 2685. Джерело: International Gemini Observatory/NOIRLab/NSF/AURA/L. Bassino

NGC 2685 розташована на відстані 42 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Велика Ведмедиця. Вона менша за Чумацький Шлях, її діаметр становить 50 тисяч світлових років. Але попри своє прізвисько, NGC 2685 не є спіральною галактикою. Насправді NGC 2685 класифікується як лінзоподібна галактика з полярним кільцем.

Лінзоподібні галактики являють собою перехідний етап між спіральними та еліптичними. Як і наш Чумацький Шлях, вони мають форму диска, досить виражене ядро та гало. Водночас у них уже не проглядається спіральної структури й практично не формуються нові зорі. NGC 2685 також має полярне кільце — структуру з газу та зір, яка обертається над полюсами галактики перпендикулярно її площині. Вважається, що таке кільце утворюється внаслідок взаємодії галактик, злиття або приливної акреції.

Оскільки NGC 2685 є однією з найближчих до нас галактик із полярним кільцем, вона є об’єктом для вивчення. Астрономи припускають, що її структура сформувалася, коли вона захопила матеріал з іншої галактики, який потім був стягнутий у кільце.

Раніше ми розповідали про те, як космічна змія приховала галактику від телескопа Hubble.