Космічна змія намагалась сховати галактику від телескопа Hubble

Астрономи, які працюють із телескопом Hubble, опублікували нове зображення. На ньому можна побачити галактику IC 4633.

Галактика IC 4644. Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton, Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA

IC 4633 класифікується як компактна спіральна галактика. Вона розташована на відстані 100 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Райський птах. IC 4633 активно формує нові зорі, що демонструють скупчення, які прикрашають її спіральні рукави, складені з молодих блакитних світил. Також галактика має яскраве ядро, що вказує на процеси поглинання речовини надмасивною чорною дірою.

Але, хоч IC 4633 і вельми вдало розташована «обличчям» до Землі, астрономи все ж таки не можуть до кінця вивчити всі процеси, які там відбуваються — принаймні, у видимому світлі. Якщо придивитися, то можна побачити, що частина галактики прихована темною хмарою, яка складається з пилу.

Цей пил не має жодного стосунку до IC 4633. Насправді він є частиною темної туманності MW9, яка також відома під прізвиськом Південна небесна змія. Вона являє собою величезну нитку, що простяглася по небу і складається з газу та пилу. У ній немає жодної зорі і вона висвітлюється лише світлом сусідніх світил.

Південна небесна змія входить до складу зореутворюючого регіону Хамелеон, розташованого в 500 світлових роках від Землі. Його темні хмари займають значну частину південного неба, охоплюючи не тільки однойменне сузір’я, а і його сусідів на кшталт Райського птаха, ускладнюючи оптичні спостереження. Щоб «пробитися» через них астрономам доводиться використовувати інструменти, здатні вести знімкування в інфрачервоному діапазоні.