Таємниця сусіда Чумацького Шляху: Мала Магелланова Хмара складається з двох галактик

Міжнародна команда астрономів повідомила про виявлення доказів того, що один із найближчих сусідів Чумацького Шляху насправді являє собою не одну, а дві розташовані одна за одною галактики. Йдеться про Малу Магелланову Хмару.

Большое и Малое Магеллановы Облака
Велика та Мала Магелланові Хмари. Фото: Wikipedia

Магелланові Хмари можна побачити на південному небі неозброєним оком. Протягом багатьох років їх вважали двома найбільшими супутниками Чумацького Шляху. Щоправда, ще наприкінці 1980-х років з’явилися деякі свідчення того, що Мала Магелланова Хмара насправді є не однією, а двома карликовими галактиками.

І ось зараз у дослідників з’явилися нові аргументи на користь цієї теорії. Спочатку вони вивчили дані космічної обсерваторії Gaia Європейського космічного агентства, яка виміряла середню швидкість руху в різних частинах галактики. Також вони скористалися даними наземних обсерваторій, які дали змогу дізнатися більше про міжзоряне середовище в цьому регіоні.

Мала Магелланова Хмара. Джерело: ESO/VISTA VMC

Проаналізувавши всі наявні дані, дослідники з’ясували, що Мала Магелланова хмара складається з двох частин, приблизно однакової маси, але з різним хімічним складом. Ба більше, зорі, що їх утворюють, мають різні швидкості руху. Ті, що знаходяться в ближчій до нас половині, рухаються швидше.

Астрономи пояснюють усі ці факти тим, що насправді Мала Магелланова Хмара складається з двох окремих галактик, одна з яких розташована майже позаду іншої відносно Землі. Тому ми й сприймаємо їх як єдиний об’єкт. За підрахунками вчених, ближча з двох галактик, розташована приблизно за 199 000 світлових років від нас, у той час, як віддаленіша, розташована приблизно за 215 000 світлових років.

Раніше ми розповідали про вимогу астрономів перейменувати Магелланові Хмари.