Супутники показали виверження велетенського вулкана на Гаваях

Вулкан Мауна-Лоа на головному острові Гавайського архіпелагу почав вивергатися 28 листопада. Супутники NOAA уважно стежать за тим, що відбувається, і попередять, якщо людям загрожуватиме небезпека.

Виверження Мануа-Лоа
Потоки лави на Мануа-Лоа

Супутники стежать за виверженням вулкана

Один із найбільших вулканів Землі Мауна-Лоа почав вивергатися 28 листопада об 11:30 за київським часом. Він розташований на головному острові Гавайського архіпелагу. Відповідно до заяв Геологічної служби США, зараз потоки лави та гарячі гази сконцентровані біля його вершини й не становлять небезпеки для людей.

Однак супутники Національного управління океанографії та атмосфери (NOAA) спостерігають за виверженням з орбіти. І вони є свідками його надзвичайної потужності. Анімовані зображення, опубліковані у твіттері, показують цю подію крізь інфрачервону камеру.

На них видно не тільки тепло від самого виверження, але й густий шлейф газів, що розповсюджується на північний схід від Великого острова. Пізніше NOAA поділилося ще одним зображенням того, що відбувається.

Чи може виверження Мауна-Лоа стати небезпечним?

Водночас Геологічна служба США опублікувала зображення потоків лави, які прямують униз північним схилом Мауна-Лоа. Також відомо, що виверження забарвило небо червоним. Прямої загрози поселенням, що розташовані нижче, поки що немає.

Але служби попереджають, що ситуація може змінитися разом із погодними умовами. У будь-який момент зміна напрямку вітру та тиску може призвести до того, що гази та попіл із Мауна-Лоа почнуть опускатися у населені пункти.

Разом із ними на землю може почати падати «волосся Пеле». Так називають розплавлений базальт, що в польоті набуває форми ниток чи волокон. У разі погіршення умов населенню буде рекомендовано евакуюватися.