Супутник помітив утворення нового острова у Тихому океані

На початку 2022 року світ був вражений потужним виверженням вулкана Тонга у Тихому океані, який порівняли з ядерним вибухом 500 Хіросім. Минулого тижня NASA Earth Observatory поділилася фотографіями місцевості, яку розгледів супутник за дев’ять місяців після події. На зображенні видно знебарвлену воду, шлейфи попелу та лави. Але увагу супутника привернуло нове виверження на архіпелазі — після 16-річної сплячки прокинувся ще один вулкан.

За кілька годин після виверження вулкану Домашній Риф архіпелагу Тонга утворився новий острів
За кілька годин після виверження вулкана Домашній Риф архіпелагу Тонга утворився новий острів. Фото: NASA Earth Observatory

Виверження підводного вулкана 10 вересня, відомого як Домашній Риф, виявилось набагато слабшим за січневе. Але навіть його сили було достатньо, щоб утворити новий острів. Причому утворився він всього за 11 годин. Вода навколо ділянки має зеленуватий відтінок. «Попередні дослідження показують, що таке забарвлення з’явилося внаслідок перегрітої кислої морської води, яка містить тверді частинки від виверження, уламки вулканічних порід та насичена сіркою», — заявили в NASA.

Новий острів має висоту 15 метрів та займає площу у 3,5 гектарів
Новий острів має висоту 15 м та займає площу 3,5 га. Фото: NASA Earth Observatory

Геологічна служба Тонга зазначає, що острів наразі має загальну площу 3,5 га та височить приблизно на 15 м над рівнем моря. Агентство додає, що вулкан становить небезпеку для прилеглих громад і рекомендує всім морякам триматися якомога далі від зони виверження.

Чи буде цей острів існувати й надалі, невідомо. Бо іноді подібні новоутворені вулканічні острови залишаються, а іноді руйнуються. Домашній Риф був активним і раніше: у 1852, 1857, 1984 і 2006 роках. Усі утворені острови внаслідок вивержень, та навіть лагуна, були зруйновані за рік-два тихоокеанськими хвилями. Цього разу утворений острів виявився значно меншим, тому є велика ймовірність того, що він теж буде зруйнований.

Раніше ми повідомляли про наслідки січневого виверження у Тихому океані.

За матеріалами CNET