Виверження вулкана Хунга оцінили у п’ятсот Хіросім

Дослідники з NASA оцінили потужність виверження вулкана Хунга (Хунга-Тонга-Хунга-Хаапай) у Тихому океані. Вона склала десять мегатонн у тротиловому еквіваленті. Це в п’ятсот разів більше енергії вибуху ядерної бомби, яка знищила Хіросіму.

Найгучніша подія на Землі

Варто зазначити, що, за мірками вулканічних вивержень, десять мегатонн це далеко не рекордний показник. Проте, за деякими характеристиками, вибух Хунга вже увійшов до геологічних літописів. Його звук було чути навіть на Алясці. За оцінками співробітників геологічної служби США, вулкан Хунга став «найгучнішим» з часів виверження Кракатау в 1883 році.

На щастя, глобальні наслідки події не йдуть у жодне порівняння з уже згаданим Кракатау. Багато в чому це пояснюється тим, що виверження тривало менш ніж 60 хвилин. Наразі відомо про кількох загиблих. Також повідомляється про руйнування у столиці королівства Тонга. Попіл, що засипав столичний аеропорт, поки що унеможливлює організацію будь-яких гуманітарних рейсів.

Острів, що вибухнув

Виверження Хунга також призвело до зникнення вулканічного конуса, що виступав над водою. Він утворився наприкінці 2014 року і поєднав два острови, що також мають вулканічне походження. Як свідчать недавні супутникові знімки, після вибуху конус повністю зник. Щодо двох «старих» островів, то вони значно зменшилися у розмірах.

Острів над вулканом Хунга до та після виверження. Джерело: Maxar

Загалом Хунга загадав ученим загадку: як відносно «скромне» за вулканічними мірками виверження супроводжувалося такими значними зовнішніми ефектами, як гучний звук і цунамі? Вони сподіваються, що вже найближчим часом вулкан «засне», що уможливить організацію експедицій з метою пролити світло на механізм недавніх подій.

Нагадаємо, що раніше супутники показали наслідки руйнівного торнадо у США та виверження вулкана на Канарських островах.

За матеріалами https://www.npr.org