Опубліковано карту, що містить 4,4 млн галактик

Міжнародна команда астрономів опублікувала нову карту неба. Вона містить дані про 4,4 млн галактик, розташованих на ділянці, що займає приблизно чверть північної півкулі небосхилу.

Композитне зображення галактики NGC 4858. Для його створення використані дані в оптичному (отримані телескопом Hubble) і радіодіапазоні. Джерело: Ian Roberts

Для створення карти дослідники протягом семи років вели спостереження з використанням радіотелескопа LOFAR, приймальні станції якого розташовані в семи країнах Європи. Загалом під час них було зібрано 8 петабайт інформації. Для подальшої обробки цих даних учені використовували найсучасніші алгоритми на високопродуктивних комп’ютерах.

У результаті астрономам вдалося створити радіозображення, що містить дані про 4,4 млн галактик. Понад мільйон із них раніше не були відомі. Переважна більшість об’єктів на новій карті віддалена від нас на відстані у мільярди світлових років і містить надмасивні чорні діри, а також активно формує нові зірки. На додаток на зображення потрапили скупчення галактик, що стикаються, та спалахуючі зірки, що належать нашому Чумацькому Шляху.

За словами дослідників, надалі вони планують продовжити картографування північного неба за допомогою LOFAR. Це допоможе отримати нові знання про те, як еволюціонують чорні діри та відбуваються зіткнення галактичних скупчень, а також покращить розуміння поведінки магнітних полів і високоенергетичних частинок у Всесвіті.

Ви також можете почитати про створену американськими астрофізиками найдетальнішу карту Всесвіту.