Створена детальна 3D-мапа Чумацького Шляху: відео

Поглиблення знань про Чумацький Шлях завдяки Gaia всеосяжно змінює наше уявлення про галактичний ландшафт. Завдяки цій обсерваторії науковці тепер не обмежуються пласкими зображеннями. З допомогою Gaia науковці створили чудову 3D-мапу, яка демонструє розподіл матерії в Галактиці. Ці картографічні шедеври використовують міжзоряний пил, який виявляється важливим для формування світил та утворення планет. Крім того, він виконує важливу функцію вимірювання відстаней до зір та інших небесних об’єктів.

Однак створення подібних тривимірних карт виявляється великим викликом для астрономів через обмеженість доступних даних. Проте вчені виявили шляхи подолання цього обмеження, використовуючи статистичні методи та комп’ютерні моделі для створення детальних карт з урахуванням невизначеностей. Це відкриває нові можливості для дослідження Чумацького Шляху та покращеного розуміння космічного простору.

Спільно з Інститутом астрофізики імені Макса Планка, науковців із Гарварду та Наукового інституту космічних телескопів та Університету Торонто вдалося створити докладну 3D-мапу Чумацького Шляху. Ця тривимірна карта охоплює величезний об’єм простору на відстані 4077 світлових років в усіх напрямках від нашого Сонця, з роздільною здатністю всього в кілька світлових років. Ці нові картографічні досягнення не лише мають велике значення для науки, а й стають допоміжним інструментом для різноманітних досліджень, включаючи процеси формування світил та космологічні корекції переднього плану.

4077
Розподіл пилу в межах 4077 світлових років навколо Сонця. Сонце розташоване в центрі, а галактичний центр праворуч. Авторство: MPA

Науковці розробили інноваційний метод створення карт із розподілу пилу в космосі, використовуючи статистичний підхід, який дозволяє моделювати плавні структури на великих площах, необхідних для формування цих мап. Застосування алгоритму, що поступово додає деталі до основного 3D-зображення пилу, зробило процес створення карт набагато ефективнішим і швидшим.

3D-мапа стає цінним інструментом для вивчення простору між зорями в Чумацькому Шляху та надає допомогу в розкритті таємниць процесів формування світил у нашому космічному сусідстві.

Раніше ми повідомляли про те, як найдетальніша 3D-мапа нутрощів зір розкрила їхній головний секрет.

За матеріалами techexplorist.com