Starliner здійснить перший пілотований політ у липні

Представники NASA та Boieng підтвердили, що у липні відбудеться тестовий політ космічного корабля Starliner. Це буде його перша місія з людьми на борту. До того часу інженери планують остаточно подолати недоліки, виявлені під час попередніх випробувань.

Капсула Starliner
Капсула Starliner. Джерело: Boeing/John Grant

Політ Starliner

NASA та Boieng 26 травня виступили зі спільною заявою щодо тестового польоту космічного корабля CST-100 Starliner. Вони заявили, що попри проблеми, які весь час виникають, працюють над тим, аби його тестовий політ відбувся вже у липні цього року.

Це буде перша пілотована місія цього приватного космічного корабля. Двома астронавтами, яким пощастило стати його екіпажем, будуть Буч Вілмор та Суніта Вільямс. Програма їхнього польоту передбачає зближення та стикування з МКС.

Starliner уже літав у безпілотному режимі рік тому. Тоді у роботах його систем було виявлено кілька недоліків. Останні кілька місяців фахівці виправляли їх, і наразі відомо, що минулого тижня перевірка усіх контрольних точок завершена.

Які технічні проблеми довелося вирішити інженерам

Фахівці NASA та Boeing заявляють, що вони завершили 95 відсотків усіх сертифікаційних робіт, необхідних для польоту Starliner. Серед проблем, з якими їм довелося зіткнутися, — заміна клапана в системі терморегулювання в сервісному модулі космічного корабля, який зменшував потік в одному з двох резервних контурів, що охолоджують авіоніку корабля. Заміна клапана займе близько тижня і не має вплинути на графік запуску CFT.

Інженери також оцінюють, чи може ізоляційна стрічка, яка використовується для електропроводки, становити ризик займання. Хоча ця стрічка постійно використовується на інших космічних кораблях, вони оцінюють, чи є вона прийнятною для першого пілотованого польоту. Організації заявили, що оцінка повинна бути зроблена до прийняття рішення про заправлення космічного корабля.

Інша система, яку ретельно перевіряють, — парашути Starliner. NASA і Boeing заявили, що вони проводять переоцінку запасів парашутів, включаючи «загальну ефективність» з’єднань у цій системі, щоб переконатися, що вони досягають необхідних факторів безпеки для пілотованого космічного корабля.

Заява була зроблена наступного дня після відкритого засідання Консультативної групи НАСА з аерокосмічної безпеки (ASAP), на якому голова комітету Патриція Сандерс висловила занепокоєння щодо можливості завершення робіт, таких як сертифікація парашутів, до запланованого на 21 липня запуску.

За матеріалами spacenews.com.