США запустили супутники для відстежування запусків гіперзвукових ракет

Компанія SpaceX запустила в космос шість супутників, призначених для американських військових. Два з них — для відстежування запусків гіперзвукових та балістичних ракет. Решта являють собою демонстраційні апарати.

SpaceX запустила військові супутники
SpaceX запустила військові супутники. Джерело: Space Systems Command

SpaceX запустила супутники для військових

15 лютого компанія SpaceX здійснила запуск місії USSF-124, замовником якої є американські військові. Загалом на орбіту вивели шість апаратів, подробиці конструкції яких засекречені.

Старт Falcon 9 відбувся о 00:30 за київським часом із космодрому на мисі Канаверал у штаті Флорида. За дві хвилини після запуску перший ступінь відділився від носія і незабаром здійснив успішне приземлення на майданчик у зоні 2. Самі ж супутники були виведені на задані орбіти.

Що за супутники вивели на орбіту?

USSF-124 стала одинадцятою місією, виконаною SpaceX у межах програми National Security Space Launch, і другою за контрактом NSSL Phase 2. Із шести супутників два являють собою прототипи апаратів, що здатні відстежувати запуски гіперзвукових та балістичних ракет. Їх створили компанії L3Harris Technologies та Northrop Grumman на замовлення Агенції протиракетної оборони Міністерства оборони США. Ця організація є частиною Космічних військ країни та займається розробкою космічної мережі Proliferated Warfighter Space Architecture.

Тим часом чотири інших супутники були тестовими апаратами, створеними L3Harris на замовлення Агенції космічних розробок у межах програми Tracking Layer Tranche 0. Ця мережа складатиметься з величезної кількості апаратів. Адже тільки минулого року їх запустили 23.

Супутники для обох мереж перебуватимуть на одній і тій самій екваторіальній орбіті. При цьому в Агенції космічного розвитку не бачать причин для загострення конкуренції. Навпаки, там у можливості спостерігати за Землею одночасно з обох типів апаратів бачать величезну перевагу.

Річ у тім, що супутники обох мереж працюватимуть трохи по-різному. Апарати Агенції космічного розвитку мають ширококутні інфрачервоні камери, здатні відстежувати теплові сліди запусків на великій території. Сателіти ж Агенції протиракетної оборони мають значно вужчий кут огляду. Але при цьому вони здатні точніше визначати швидкість і висоту цілі, що дуже важливо для перехоплення гіперзвукових ракет.

За матеріалами spacenews.com