США випробують супутники для відстежування стартів гіперзвукових ракет

Космічне командування США визнало перспективними два проєкти спостережних супутників від приватних компаній. 2026 року їх виведуть на середню навколоземну орбіту, щоб продемонструвати можливість відстежування стартів гіперзвукових ракет.

Супутники зможуть відстежувати запуски гіперзвукових ракет
Апарат на середній навколоземній орбіті. Джерело: Raytheon Intelligence & Space

Нові супутники для військових США

Командування космічних операцій Сполучених Штатів Америки оголосило, що два проєкти супутників, які зможуть відстежувати запуски гіперзвукових ракет та дронів, пройшли перевірку. Один із них розробила компанія Millennium Space Systems, інший — Raytheon Intelligence & Space.

За словами представників військових, розробники продемонстрували життєздатність конструкцій сенсорів, і тепер можна перейти від проєктування до будівництва демонстраційних апаратів. Влітку 2023-го обидві компанії мають представити замовникам повноцінну конструкцію.

Якщо вони пройдуть і цю перевірку, то 2026 року мають відбутися два старти. Це буде випробувальна місія, у якій обидві компанії мають продемонструвати здатність своїх супутників побачити старти гіперзвукових апаратів. І вже у разі успіху цих випробувань американські військові створюватимуть повноцінну систему.

Як відстежити запуски гіперзвукових ракет?

Гіперзвукові безпілотні апарати — це зброя, яка все ще переважно лишається експериментальною. Цього року росія вперше використала її проти України, перетворивши на засіб терору мирного населення. І цей факт неабияк налякав західні держави.

Досі надійних способів відстежувати запуски гіперзвукових ракет не було. На їхню розробку Пентагон тільки на 2023 рік запросив 139 млн доларів. Ці гроші підуть саме на створення супутників, що працюватимуть на середній навколоземній орбіті.

Планується, що вони працюватимуть у тісній взаємодії з системою попередження про ракетний напад SBIRS, елементи якої працюють на геостаціонарних орбітах. Крім того, відстежувати запуски гіперзвукових ракет допоможуть розвідувальні супутники на низькій навколоземній орбіті.