Спускальна платформа з індійським місяцеходом відокремилася від «Чандраяна-3»

Спускальна платформа з місяцеходом успішно відокремилася від перелітного модуля «Чандраян-3». Про це йдеться в повідомленні, опублікованому Індійською організацією космічних досліджень (ISRO).

Технічне влаштування та основні завдання «Чандраян-3»

Місія «Чандраян-3» була схвалена індійським урядом у 2019 році. Вона має здійснити м’яку посадку в південному приполярному регіоні Місяця та виконати завдання свого попередника.

Посадкова платформа «Чандраян-3». Джерело: ISRO

Конструктивно «Чандраян-3» складається з 2148-кілограмового перелітного модуля та 1752-кілограмової спускальної платформи. Остання оснащена науковими інструментами, призначеними для вивчення теплових характеристик місячного реголіту, властивостей приповерхневої плазми та сейсмічної активності. Також на борту платформи знаходиться кутовий відбивач.

Але все ж, найцікавіший вантаж на борту платформи — це 26-кілограмовий місяцехід. Він оснащений інструментами, призначеними для проведення досліджень мінералогічного складу місячної поверхні. І місяцехід, і платформа розраховані на роботу протягом одного місячного дня (14 земних діб). Але в теорії вони можуть пропрацювати й більше. За словами фахівців ISRO, проведені ними тести показали, що платформа та місяцехід здатні пережити місячну ніч. Якщо їм вдасться перезарядити батареї і вийти на зв’язок із Землею, їхня місія буде продовжена.

Успішне розділення на місячній орбіті

«Чандраян-3» вирушив у космос 14 липня. Після виходу на навколоземну орбіту, він розпочав виконання серії корекцій курсу, що поступово збільшували його апогей. 5 серпня «Чандраян-3» здійснив ключовий маневр, який дозволив йому перейти на постійну орбіту навколо Місяця.

Наступним кроком стало розділення. 17 серпня від «Чандраян-3» відокремилася спускальна платформа. ISRO вже підтвердила, що операція завершилася успіхом. Найближчими днями спускальна платформа здійснить низку корекцій курсу, які необхідні для її посадки. Вона запланована на 23 серпня.

Щодо перелітного модуля, то він залишиться на селеноцентричній орбіті й буде використовуватися як ретранслятор даних. Крім того, він оснащений науковим інструментом SHAPE. Прилад займеться вимірюванням спектральних і поляриметричних характеристик Землі. Зібрані ним дані стануть у пригоді вченим, які вивчають землеподібні екзопланети.