Спілкування з горбатими китами допоможе встановити контакт з позаземним життям

Якщо люди колись встановлять контакт із позаземним життям, то вченим доведеться шукати спільну мову з істотами, що геть не схожі на нас. Як це може відбуватися, показало нещодавнє спілкування з горбатими китами.

Горбаті кити — майже інопланетяни
Горбаті кити — майже інопланетяни. Джерело: Jodi Frediani

Горбаті кити та позаземне життя

Якщо десь у космосі існує життя, то воно може бути геть несхожим на земне. І мова не про його можливість на іншій хімічній основі чи взагалі не на основі звичної матерії. Навіть сама відмінність анатомії мозку та тіла здатна сильно все змінити, адже наше мислення багато в чому є їхнім продовженням.

У результаті цього вчені все більше ставлять питання про саму можливість спілкування з інопланетним розумом. Чи зможемо ми правильно розділити його сигнали на складові? Чи буде він реагувати на наше повідомлення, створене на основі їхнього аналізу?

На щастя, на нашій планеті є істоти, які достатньо розумні для того, аби вести інтелігентну бесіду та обмінюватися сигналами, й при цьому відрізняються від нас. Йдеться про горбатих китів, які складають надзвичайно довгі й складні «пісні», які люди вже частково розшифрували.

Розмова з китами

Нещодавній експеримент, проведений командою вчених з Інституту SETI, Каліфорнійського університету в Девісі та Фонду китів Аляски, може допомогти нам відповісти на питання про те, наскільки можливим є діалог з іншою формою життя.

Дослідження проводилося біля узбережжя Антарктиди та являло собою обмін сигналами із самицею горбатого кита, яку назвали Твейн. Розмова тривала протягом 20 хвилин і під час неї дослідники фіксували, як велетенська істота реагує на повідомлення.

Вчені встановили, що кит чудово розуміє сигнал вітання, який явно надходить не від істоти одного з ним виду. Та й на решту послань самиця реагувала саме так, як би це була природна розмова.

Цим результатам вчені надають велике значення, адже вони доводять, що ми взагалі здатні правильно виділяти елементи в розмовах істот, що геть не схожі на нас. А вони, своєю чергою, можуть шукати людину-контактера для того, аби налагодити розмову.