SpaceX Dragon доставив на МКС солодкий вантаж зі свіжих фруктів

Вантажний космічний корабель SpaceX Dragon 28-ї комерційної місії з постачання (CRS-28) пристикувався в автоматичному режимі до модуля Harmony Міжнародної космічної станції. Астронавти NASA Вуді Хобург і Френк Рубіо спостерігали за перебігом складної операції зсередини МКС.

Корабель вивела на орбіту ракета SpaceX Falcon 9, запуск якої 5 червня став 38-м за рахунком для SpaceX цього року, що доводить ефективність повторного використання системи космічних польотів компанії. Після розділення ступенів ракети Falcon 9 перший повернувся на Землю і приземлився на плавучу платформу Just a Shortfall of Gravitas в Атлантичному океані.

Після закріплення на МКС екіпаж станції розвантажив корисний вантаж, який, крім наукового обладнання, також включає фрукти, такі як яблука, черешні, грейпфрути, апельсини, ягоди чорниці, а також різноманітні сири, повідомила NASA.

SpaceX Falcon 9
Ракета SpaceX Falcon 9 з вантажним кораблем Dragon стартує зі стартового комплексу 39A в Космічному центрі Кеннеді NASA у Флориді 5 червня 2023 року під час 28-ї місії компанії Commercial Supply Services на МКС. Фото: NASA

Екіпаж МКС отримав пару розкладних сонячних батарей IROSA (International Space Station Roll Out Solar Arrays). Це третій набір таких батарей, які запускаються у вантажному відсіку космічного корабля Dragon компанії SpaceX. Після встановлення на зовнішній поверхні МКС вони забезпечать збільшення потужності для досліджень та операцій на космічній станції на 20–30%, зазначає аерокосмічна адміністрація.

На МКС також прибула камера, яка буде використовуватись студентами Університету Йорк у Торонто для здійснення спостережень за сніговим і льодовим покриттям північної Канади з метою покращення моніторингу клімату.

Серед інших досліджень, що доставили на орбітальну станцію, є експеримент із ДНК Genes in Space-10, розроблений студентами та спонсорований Національною лабораторією МКС. Також вантаж містив наступне покоління насіння для проєкту NASA Plant Habitat-03, яке досліджує пристосування рослин до космічного середовища.

Dragon залишатиметься пришвартованим до МКС до кінця червня, після чого повернеться на Землю. Але не згорить зі сміттям, а доставить на поверхню результати досліджень та інші вантажі, приземлившись в океані поблизу узбережжя Флориди.

Раніше ми повідомляли про те, як космічний корабель SpaceX Dragon у небі налякав очевидців.