Сонячний стовп над ALMA (фото)

Представлене зображення було отримано на чилійському плато Чахнатор. Воно демонструє небо перед заходом сонця над однією з антен комплексу радіотелескопів ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array).

Захід сонця над однією з антен комплексу ALMA. Джерело: C. Duran/ESO

Плато Чахнатор знаходиться на висоті понад п’ять тисяч метрів над рівнем моря в пустелі Атакама і є одним із найкращих місць на планеті для розміщення астрономічних інструментів, здатних вести спостереження в інфрачервоному та субміліметровому діапазоні. Повітря на цій відмітці відрізняється неймовірною сухістю, що значно зменшує ефект поглинання випромінювання на цих довжинах хвиль водяною парою, що міститься в атмосфері. А віддаленість від цивілізації знижує ризик впливу випадкових електромагнітних перешкод на приймачі астрономів.

Представлений знімок був зроблений під час заходу сонця. Він демонструє дуже рідкісні для цього регіону хмари, що забарвилися у різні відтінки червоного та синього. Також можна побачити сонячний стовп. Це оптичне явище виникає через наявність кристаликів льоду в атмосфері.

Зображена на фото антена є частиною комплексу ALMA. Загалом він складається з 66 антен. 54 з них мають діаметр 12 метрів, ще 12 — діаметр 7 метрів. Вони не є стаціонарними, а можуть встановлюватися на різні майданчики, розташовані на відстані до 16 км друг від друга. Для їхнього транспортування по плато Чахнатор, використовується два 20-метрові тягачі.

Всі 66 антен ALMA об’єднані в єдиний радіоінтерферометр, який на цей час є найпотужнішим із будь-коли побудованих. Обсерваторія є однією з найважливіших інструментів сучасної астрономії. Вона використовується для вивчення туманностей, регіонів активного зореутворення, пошуку новонароджених екзопланет, а також взяла участь в отриманні історичного знімка тіні чорної діри.

Вихід у відкритий космос зупинили через витік зі скафандра