Солодкий експеримент: на МКС приготували шоколадний мус

У астронавтів, які перебувають на борту Міжнародної космічної станції (МКС), надзвичайно напружений графік роботи під час свого шестимісячного перебування на орбіті. Більшу частину часу вони проводять в умовах мікрогравітації в закритому середовищі орбітального форпосту і лише час від часу виходять у відкритий космос для перевірки та загального технічного обслуговування.

Андреас Могенсен
Андреас Могенсен позує для фото разом із ємністю, в якій приготовлений космічний шоколадний мус. Фото: NASA

Однією з головних цілей експериментів на борту є дослідження найкращих способів вирощування сільськогосподарських культур в умовах космосу, що є вкрай важливим завданням у зв’язку з можливими майбутніми місіями на Місяць та Марс. Науковці вже розробили пристрій для вирощування зелених листових овочів на борту МКС. Але питання харчування в космосі все ще залишається важливим викликом. Під час тривалого польоту до Марса або побудови місячної бази, астронавти повинні мати можливість насолоджуватися солодощами, які не лише задовольнять їхні смакові рецептори, але й забезпечать необхідний живильний вміст для їхнього фізичного та психологічного здоров’я.

Нещодавно астронавт Європейського космічного агентства, Андреас Могенсен, розповів про свій досвід приготування шоколадного мусу на борту МКС. Це викликало справжній захват усього екіпажу. «Я приготував шоколадний мус для своїх товаришів по екіпажу! Він вийшов неймовірно смачним і став справжнім хітом!» — написав Могенсен у своєму пості в соціальних мережах.

Цей експеримент був проведений Європейським космічним агентством спільно з Французьким космічним агентством (CNES) і мав назву Food Processor. Він спрямовувався на вивчення можливостей приготування різних страв в умовах космосу. Могенсен підкреслив важливість цього дослідження, зазначивши, що смачна та калорійна їжа може бути настільки важливою для морального духу астронавтів, як і здорова їжа для підтримки їхнього фізичного стану.

Як астронавти харчуються на МКС

Зараз усю їжу для астронавтів готують на Землі. В упакованому вигляді її доставляють на МКС. Астронавти просто розігрівають її або додають воду для швидкого приготування. Проте, можливість готувати їжу на борту МКС може бути дуже корисною, особливо для тривалих місій, де є обмежений об’єм для зберігання їжі.

Європейське космічне агентство заявляє, що їхня мета — розробити вдосконалену систему космічного харчування, яка дасть змогу астронавтам готувати різні страви на борту. Під час проєкту Food Processor проводять випробування прототипів обладнання, здатних зважувати, змішувати, нагрівати, замішувати, сушити, готувати, фарбувати та зволожувати їжу, використовуючи базові кулінарні функції.

Представники Європейського космічного агентства вважають, що ця технологія має потенціал створити різноманітну та смачну їжу для астронавтів під час тривалих польотів, що підвищить їхній моральний дух та забезпечить комфорт під час важливих місій.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти на орбіті приготували найсмачніший космічний фастфуд.