Solar Orbiter здійснив перший проліт крізь сонячну корону

Космічний апарат Solar Orbiter пройшов на відстані 48 млн км від поверхні Сонця. Під час цього прольоту він досліджував корону нашого світила за допомогою десяти приладів.

Зонд SolarOrbiter
Зонд SolarOrbiter. Джерело: ESA

Solar Orbiter підійшов рекордно близько до Сонця

26 березня космічний апарат Solar Orbiter, що розташований на навколосонячній орбіті, пройшов перигелій — найближчу точку до Сонця. Зробив він це не вперше, але цей проліт став рекордно близьким. Апарат наблизився до світила на відстань у 48 млн км. Це складає менше третини від відстані від нашої зорі.

При цьому зонд фактично пройшов крізь сонячну корону. Тому всі десять основних інструментів на його борту були увімкнені, й учені отримали нові цікаві дані.

При цьому Solar Orbiter підійшов до світила ближче, ніж найближча з планет — Меркурій. Його орбіту апарат перетнув 14 березня, а назад за її межі повернеться 6 квітня. При цьому зонд уже зробив знімки Сонця та його корони з найбільшою чіткістю, яку колись вдавалося отримати людям — у дальньому ультрафіолетовому спектрі.

Минуле та майбутнє Solar Orbiter

Solar Orbiter — це проєкт Європейської космічної агенції. Його спеціально було створено для дослідження різних компонентів атмосфери Сонця. До них входить не тільки корона, але й плями на поверхні нашого світила. У космос апарат запустили у лютому 2020-го, а вже у черні того ж року він здійснив свій перший близький проліт на відстані 77 млн км.

Відтоді зонд поступово наближався до Сонця. І теперішнє зближення — не останнє, під час якого апарат буде здійснювати свої спостереження. Одними лише знімками він не обмежиться, бо на борту є інструмент під назвою Spectral Imaging of the Coronal Environment (SPICE). Він здатний отримувати зображення нашого світила на частотах, які відповідають випромінюванню таких елементів, як водень, вуглець, кисень та неон.

За матеріалами www.nasaspaceflight.com