Solar Orbiter виявив корональний дощ на Сонці

Астрономи виявили незвичайне явище на Сонці, яке чимось нагадує метеори. Мова про вогняні кулі, які формуються всередині корони та потім випадають на поверхню.

Траєкторії руху плазмових згустків у сонячній короні. Джерело: Patrick Antolin, ESA/Solar Orbiter EUI/HRI

Відкриття було зроблено завдяки даним, зібраним зондом Solar Orbiter. Навесні 2022 року він пролетів на відстані 49 млн км від Сонця, отримавши детальні зображення корони — зовнішньої частини сонячної атмосфери, розігрітої до температури близько мільйона градусів.

Solar Orbiter вдалося побачити корональний дощ. Він виникає через швидкі локальні перепади температури, що призводять до формування надщільних згустків плазми, які досягають 250 км завширшки. Потім вони випадають на Сонце зі швидкістю понад 100 км/c, рухаючись уздовж ліній магнітного поля.

Зонд також відстежив процеси нагрівання та стиснення газу під згустками плазми. Аналіз показав, що в процесі їхнього руху всього за кілька секунд газ нагрівається до мільйона градусів.

За словами дослідників, з огляду на екстремально високі температури багато процесів, що відбуваються всередині корони, як і раніше, залишаються прихованими для космічних апаратів. Але виявлення коронального дощу є величезним кроком вперед на шляху до кращого розуміння фізики Сонця.

За матеріалами https://ras.ac.uk