Solar Orbiter: Венера втрачає вуглекислий газ

Зонд Solar Orbiter, який нещодавно зустрівся із сонячним штормом поблизу Венери, виміряв магнітне поле планети. Результати свідчать про те, що її атмосфера регулярно втрачає вуглекислий газ.

Solar Orbiter знайшов виток вуглекислого газу з Венери
Solar Orbiter біля Венери. Джерело: ESA

Дослідження Solar Orbiter

На початку вересня зонд Solar Orbiter, який вивчає Сонце, здійснював проліт поблизу Венери, коли зустрівся із сонячною бурею, яку породив сильний корональний викид маси. Планета регулярно зустрічається з такими подіями, але досі жоден з апаратів, які працювали на її орбіті, не вивчав, як відбувається взаємодія заряджених частинок з її магнітними полями.

Глобального магнітного поля, схожого на земне, Венера не має, оскільки її ядро мертве. Але у неї є індуковане магнітне поле, яке виникає через взаємодію атмосфери планети з сонячним вітром. У свої минулі прольоти Solar Orbiter виміряв його і встановив, що воно простягається в космос на відстань принаймні 300 тис. км.

Тепер зрозуміло, що це поле здатне прискорювати частинки з атмосфери Венери до швидкостей у 2200 км/с і відносити їх у далекий космос. Упродовж мільйонів років цей процес може призвести до значних втрат матеріалу з атмосфери.

Втрата вуглекислого газу

Атмосфера Венери на 96 відсотків складається з вуглекислого газу. Під дією частинок сонячного вітру і спалахів ця речовина розпадається на іони вуглецю та кисню. І вони, як і будь-які заряджені частинки, прискорюються магнітним полем.

Знаючи, який зараз існує відтік цих іонів, можна оцінити втрати атмосфери Венери впродовж усього часу її існування та дізнатися, чи не була її атмосфера колись не настільки гарячою, як зараз. Однак вуглекислого газу в атмосфері Венери занадто багато для того, аби умови могли суттєво відрізнятися у минулому чи в майбутньому.