Смак космосу: створена горілка, настояна на метеориті

Щодня на Землю падає близько 48,5 тонн космічного матеріалу: метеоритів та болідів. Хоча більшість з них згорає в атмосфері, деякі шматки космічної породи врізаються в планету. З приблизно 82 тисяч метеоритів, знайдених на Землі, тільки один з них коли-небудь потрапляв у пляшку з алкоголем.

Горілка «Падаюча зірка» настояна на метеориті, знайденому 1977 року. Фото: Pegasus Distillerie

На початку цього року лікеро-горілчаний завод Pegasus Distillerie випустив ексклюзивну горілку Shooting Star Vodka, настояну на метеориті. Засновник Pegasus, Максим Жирарден, спадкоємець сім’ї виноробів з Бургундії, вирішив експериментувати з інгредієнтами космічного походження. Як запевняє виробник, горілка настояна на 10-кілограмовому метеориті, який був знайдений 1977 року в Небрасці, і вважається, що він впав на Землю 1910 року.

Горілка Shooting Star Vodka отримала позитивні відгуки від журналу Popular Science. Її смак описується як унікальна варіація класичної пшеничної горілки, з нотками джерельної води та солодким профілем, який перебиває будь-яку пекучість. Жирарден зазначає, що горілка не містить цукру, тому причину її солодких нот пояснити важко.

Для дистиляції горілки на метеориті використовують пшеницю та ячмінь із Франції
Для дистиляції горілки на метеориті використовують пшеницю та ячмінь із Франції. Фото: Pegasus Distillerie

Для виробництва горілки Pegasus використовує органічну французьку пшеницю та ячмінь, а також джерельну воду з підземної річки, що протікає крізь вапнякові шари на глибині 150 метрів під бургундською винокурнею. Настоювання горілки відбувається протягом 18 місяців у пористих теракотових амфорах, що підсилюють її унікальний смак.

Процес настоювання спиртних напоїв існує тисячі років і полягає в дифузії, коли алкоголь проникає крізь клітинні стінки доданих речовин і набуває їхніх хімічних властивостей. Хоча рідко настоюють спирт на мінеральних матеріалах, у цьому випадку космічні породи додають особливі органічні речовини, які впливають на смак.

Ідея вживання алкоголю, виготовленого з космічних каменів, може викликати занепокоєння через можливу радіацію. Однак уся матерія, включно з нами самими, є трохи радіоактивною. Радіоактивні елементи в метеоритах швидко розпадаються після приземлення на Землю.

Горілка Shooting Star Vodka коштує 200 доларів, і її смак залежить від того, наскільки сильно ви хочете відчути смак космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти їстимуть бургери з переробленого пластику.

За матеріалами popsci.com