SLS прибула на стартовий майданчик

Інженери успішно встановили на стартовий майданчик надважку ракету SLS із космічним кораблем Orion. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Ракета SLS на стартовому майданчику. Джерело: NASA

SLS розмістили на території стартового комплексу LC-39B. Його побудували у 1960-х для потреб програми Apollo. Звідси, зокрема, був здійснений запуск місії Apollo 10. Пізніше майданчик використовувався для запуску шатлів.

Ракета SLS на стартовому майданчику. Джерело: NASA

Найближчим часом фахівці NASA проведуть генеральну репетицію пуску SLS. У її межах ракету повністю заправлять, а інженери відпрацюють процедуру передстартового відліку. Після цього SLS повернуть до Будівлі вертикального збору для фінальних операцій з її підготовки до пуску в межах місії Artemis I. Наразі він запланований на кінець весни — літо 2022 року. Найближчі балістичні вікна для польоту до Місяця будуть відкриті з 7 по 21 травня, з 6 по 16 червня та з 29 червня по 12 липня.

Технічне влаштування ракети SLS

SLS є найбільшою ракетою NASA з часів програми Apollo. Її висота 111 метрів. Носій складається з двох твердопаливних прискорювачів та двох ступенів. Прискорювачі є модифікованою версією блоків, що використовувалися для запуску шатлів. Вони відрізняються наявністю додаткового сегмента.

Перший ступінь ракети оснащений чотирма двигунами RS-25, які також колись використовувалися на шатлах. Другим ступенем слугує кріогенний блок DCSS (Delta Cryogenic Second Stage), що використовується на ракетах сімейства Delta.

У поточній конфігурації SLS може вивести 95 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту (ННО) і до 27 тонн вантажу до Місяця. У майбутньому NASA планує оснастити SLS потужнішими прискорювачами та другим ступенем, що дозволить довести її вантажопідйомність до 130 тонн на ННО та до 46 тонн при польоті до Місяця.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov