Sierra Space запускає програму підготовки космонавтів, а місія CAPSTONE Cubasat знову відкладена: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: Aerospacelab збудує «мегафабрику» з виробництва супутників, NASA та ESA створюють спеціальну групу для вивчення зразків марсіанського ґрунту. Наслідки потужного вибуху на китайському космодромі видно з космосу.

NASA та ESA створюють нову дослідницьку групу для доправлення та вивчення зразків з Марса

NASA та Європейське космічне агентство (ESA) спільно створили нову групу дослідників для поглибленого аналізу зразків гірських порід і відкладень Марса, які будуть доправлені на Землю. Група, що отримала назву «Mars Sample Return», складається з 16 дослідників. Кампанія з повернення зразків з Червоної планети обіцяє докорінно змінити уявлення людства про неї, відібрані зразки, доправлені Землю вивчатимуться з використанням найсучасніших інструментів у світі.

З Землі на Місяць і на Марс — ESA та NASA приймають рішення та планують майбутнє

Наступні кроки у дослідженні та використанні космосу на благо громадян Європи були цього тижня на порядку денному засідання Ради ESA в ESA/ESTEC, Нідерланди. 14 та 15 червня обговорювалася можливість ступити на Місяць для першого в історії європейського астронавта, телекомунікаційний супутник для дослідження Місяця та місія щодо повернення зразків дорогоцінних гірських порід з Марса.

Запуск місячної місії CAPSTONE Cubasat знову відкладено

Запуск місячної місії NASA CAPSTONE знову відкладено, цього разу він станеться не раніше 25 червня. Команда, яка працює над кубсатом, повідомила про затримку, не вказавши її причини. NASA та компанія Rocket Lab розглядали 13 червня як найближчу можливу дату запуску місії, яка відправить до Місяця наносупутник масою 25 кг.

Sierra Space запускає програму підготовки космонавтів

Sierra Space створює програму навчання астронавтів під керівництвом очільника компанії та колишнього астронавта NASA як ще один крок у розробці пілотованої версії свого корабля Dream Chaser та комерційної космічної станції.

14 червня компанія оголосила про відкриття комерційного центру підготовки пілотованих космічних польотів і академії підготовки астронавтів у своїх офісах у Космічному центрі Кеннеді. Його очолить Джанет Каванді, колишній астронавт NASA та президент Sierra Space.

Супутник системи Starlink (концепт). Джерело: SpaceX

SpaceX і OneWeb заявили, що досягли плану координації використання спектру частот, який дозволить співіснувати їхнім поточним і широкосмуговим сузір’ям другого покоління. У листі до Федеральної комісії зв’язку компанії просили регулюючий орган ігнорувати будь-які питання координації використання спектра, які вони раніше пред’являли один одному.

Aerospacelab побудує «мегафабрику» у Бельгії

Бельгійський стартап Aerospacelab оголосив про плани створення «мегафабрики», достатньо великої для виробництва 500 супутників на рік.

Aerospacelab планує керувати двома заводами у Бельгії. Новий завод буде розташований у Шарлеруа, приблизно за 40 км від існуючого заводу компанії в Оттіньї-Лувен-ла-Нев, який розрахований на виробництво до 24 супутників на рік.

Planet повідомляє про винагороду NRO у розмірі 146 млн доларів і квартальні доходи

Компанія Planet розкрила вартість свого найбільшого на даний момент контракту — винагороди у розмірі 146 млн доларів від Національного розвідувального управління за надання зображень протягом двох років — під час оголошення про доходи компанії 14 червня.

Замість того, щоб розкривати максимальну потенційну вартість контракту з опціонами на 10 років, такими як BlackSky і Maxar Technologies, дві інші компанії, які виграли контракти на Електрооптичному комерційному рівні NRO (EOCL). Planet повідомила про початкові зобов’язання NRO на перші два роки роботи сузір’я SkySat, щоденних зображень PlanetScope та доступу до архіву зображень Planet.

Momentus дедалі більш песимістично ставиться до першої місії Vigoride

Перший орбітальний транспортний корабель, запущений Momentus, продовжує зазнавати складнощів. Компанія заявила, що її впевненість стосовно його спроможності виконати свою місію «істотно знизилася».

Однією зі складнощів, що виникли після запуску, була проблема з сонячними батареями, які не змогли розвернутися. Як наслідок, виникли проблеми як із живленням, так і зі зв’язком, хоча інші встановлені на апараті сонячні батареї працювали правильно.

Південнокорейський оператор наземних станцій Contec залучає раунд серії C для глобальної експансії

Contec повідомила, що залучила 61 млрд вон (47,3 млн доларів) у рамках раунду фінансування серії C для досягнення мети зі створення глобальної мережі наземних станцій та експлуатації власних супутників спостереження Землі.

Разом із 13,6 млрд вон, залученими у ході двох попередніх раундів фінансування, з моменту свого заснування в 2015 році південнокорейська компанія як дочірня компанія Корейського інституту аерокосмічних досліджень залучила 74,6 млрд вон (або майже 58 млн доларів США). Contec планує стати публічною наступного року, нещодавно найнявши Daeshin Securities для управління IPO.

Порівняння знімків китайського космодрому Цзюцюань, зроблених до і після вибуху. Джерело: Airbus/CNES

Супутники зазнімкували наслідки вибуху на китайському космодромі

У жовтні 2021 року на китайському космодромі Цзюцюань стався потужний вибух. Про це свідчать супутникові знімки, що демонструють зруйнований випробувальний стенд. Космодром розташований у пустелі Гобі та діє з 1958 року. За час його існування звідти здійснили багато найважливіших орбітальних запусків, включно з усісма пілотованими місіями за програмою «Шеньчжоу».

Дивна зірка породила найшвидшу нову за всю історію спостережень

Астрономи у захваті від спостереження за найшвидшою новою з будь-коли зареєстрованих. Незвичайна подія привернула увагу вчених до ще незвичайнішої зірки. Вивчаючи її, вони можуть почснити не тільки багато незрозумілих рис нової зірки, але й віповісти на більш важливі питання про хімічний склад нашої Сонячної системи, загибель світил і еволюцію Всесвіту.

У Великій Британії запустять нові космічні табори

Національна команда Великобританії з космосу Athena, сформована CGI, Inmarsat, Lockheed Martin UK та Serco, оголосила про запуск серії інтенсивних національних космічних таборів по всій Великобританії, де зможуть навчатися 120 учнів із 20 шкіл по всій країні.

Учні прослухають повне введення в галузі космічної науки — такі, як астрономія, космічні дослідження та супутникові програми — щоб допомогти подолати розрив від GCSE до A-level, з можливістю брати участь в експериментах, екстраполювати дані та працювати з реальним супутниковим обладнанням.

Читайте у попередньому дайджесті: Американський регулятор дозволив перший орбітальний політ Starship, а ESA та роскосмос ведуть переговори про місію на Марс: дайджест новин