Що люди мають робити під час контакту з інопланетянами

Рано чи пізно люди зустрінуть у космосі інопланетян. І дослідник Джон Герц уже зараз пропонує готуватися. Він вважає, що земним урядам треба укласти якусь угоду на цей випадок і створити комітет ООН, у якому б вчені займалися цим питанням.

Колись інопланетяни прилетять до нас
Колись інопланетяни прилетять до нас. Джерело: www.bbc.co.uk

Недоліки програми SETI

Дослідник і ентузіаст контактів з інопланетянами Джон Герц нещодавно розмістив на сервері препринтів arxiv свою статтю, яка називається «Міжзоряна дипломатія». У ній він розглянув основні питання, які стосуються першої зустрічі з позаземним життям.

Герц звернув увагу на те, що зараз, завдяки програмі SETI, ми, можливо, перебуваємо у «золотій добі» пошуку інопланетного життя. До виявлення можливих сигналів від позаземних цивілізацій так чи інакше залучені всі великі радіотелескопи планети: FAST, VLA, MEERKAT, ATA, обсерваторії Паркса та Грін Бенкс.

Проте у цього методу є і недоліки. Адже всі ці інструменти можуть дивитися на кожну зорю тільки певний незначний період часу. А світил на небі надзвичайно багато. І шанс, що саме в цей момент до нас дійде якийсь сигнал, надісланий інопланетянами сотні років тому, надзвичайно малий.

Готуємось до візиту міжзоряного зонда

Тож Герц робить висновок, що значно більш імовірним сценарієм, ніж міжзоряний сигнал, може бути зонд, який спеціально буде побудований для контакту з нами. В один прекрасний момент із глибин космосу до нас прибуде щось подібне до комети Борисова чи астероїда Оумуамуа.

Але замість того, аби наблизитися до Сонця і зникнути назавжди, він почне маневрувати, гальмувати й, зрештою, відправить привітання від інших розумних істот. І нам доведеться на нього якось реагувати.

Багато хто вважає, що на цей випадок нам треба готувати якусь зброю, і єдине, що потрібно обговорювати — це те, якою вона має бути. Але Герц все ж вважає, що треба буде вдатися до дипломатії. Проте жодних планів на цей випадок, як і на випадок отримання позаземного сигналу, уряди Землі досі не підготували.

Що треба зробити до того, як прилетять інопланетяни

На думку Герца, яким би не був перший контакт, треба розробити для нього чіткий алгоритм. І насамперед необхідно налагодити міжнародну співпрацю з цього приводу. Якщо інопланетяни несподівано прилетять, то діяти треба буде обережно, але при цьому намагатися контактувати.

Мирне послання може виявитися тільки притлумленням нашої уваги, а може справді бути знаком дружби. Тому індивідуальні необдумані реакції деяких країн можуть занапастити все людство. Особливу увагу при цьому Герц приділяє тоталітарним державам, подібним до Китаю.

Він вважає, що людству необхідна глобальна міжнародна угода щодо дій у разі візиту інопланетян і міжнародний орган, який буде координувати міжнародні зусилля щодо її виконання різними країнами. Як приклад він наводить Комітет із мирного використання космічного простору при ООН, який діє з 1959 року.

Герц стверджує, що як би не називався комітет або орган, який вивчає цю проблему, він має бути багатонаціональним і міждисциплінарним. Його створення може тривати десятиліттями, супроводжуватися гострими дебатами. І, знаючи людство, не обійдеться без запеклих суперечок і звинувачень.

«До складу групи можуть увійти експерти в таких галузях, як астробіологія, астрономія, біологія, інформатика, криптологія, дипломатія, економіка, планування на випадок надзвичайних ситуацій, епідеміологія, теорія ігор, право, лінгвістика, математика, психологія, релігія, ракетобудування, безпека і наука про космос», — пише він.