Секретні маневри на орбіті: китайський космічний літак вивів невідомий об’єкт

Секретний китайський космічний літак вивів об’єкт на орбіту. Його характеристики та призначення поки що залишаються невідомими.

Китайський космоплан був запущений 14 грудня 2023 року. Спочатку космоплан був виведений на орбіту з перигеєм 333 км, апогеєм 348 км і нахилом у 50 градусів. Надалі він здійснив низку маневрів, які підняли її висоту до позначки в 600 км, а також вивів на орбіту

Влада Піднебесної зберігає сувору секретність щодо місії космоплана. Вона не опублікувала ні зображень, ні описів апарата. За офіційною версією, він призначений для проведення експериментів з метою забезпечення мирного використання космосу.

24 травня від космоплана відокремився невідомий об’єкт. Першим його зафіксував астрофізик Джонатан Макдавелл, відомий своїми роботами з відстеження об’єктів на навколоземній орбіті. Пізніше цю подію підтвердили представники Космічних сил США.

На думку Макдавелла, невідомий об’єкт може бути субсупутником або частиною обладнання, викинутого перед закінченням місії та поверненням на Землю. Об’єкт також може використовуватися для відпрацювання маневрів з орбітального зближення та захоплення супутників. Під час попереднього польоту китайський космоплан використовував випущений ним об’єкт для аналогічної мети.

На думку експертів, китайський космоплан є аналогом американського безпілотника X-37B і має схожі розміри та функції. На це вказують характеристики використаної для його пусків ракети, а також знімки витягнутого з води її головного обтічника.

Наразі на рахунку китайського космоплана значиться три польоти. Перший відбувся 2020 року і тривав два дні. Тривалість другої місії, що відбулася 2022 року, становила 176 днів. В обох випадках космоплан виводив об’єкти на орбіту. Що стосується американського X-37B, то він експлуатується з 2010 року. Його сьомий політ почався 28 грудня 2023 року, апарат усе ще перебуває на орбіті.

За матеріалами Spacenews