Одноліток останніх динозаврів: Hubble зазнімкував галактику з надновими

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення об’єкта далекого космосу. На ньому зображена галактика UGC 11861.

Галактика UGC 11861 (фото Hubble). Джерело: ESA / Hubble & NASA, C. Kilpatrick

UGC 11861 розташована на відстані 69 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Цефея. Це означає, що ми бачимо галактику такою, якою вона була за часів, коли на нашій планеті жили останні динозаври.

Як і Чумацький Шлях, UGC 11861 класифікується як спіральна галактика з перемичкою. На знімку Hubble можна побачити, що її центр перетинає яскрава смуга, що складається із зір і газу, з якої «виростають» спіральні рукави. Вона і називається перемичкою. Приблизно 2/3 спіральних галактик мають перемичку.

Астрономи вважають, що перемички відіграють роль своєрідних паливопроводів, які перенаправляють матерію в центр галактики. Там вона стає будівельним матеріалом для нових світил або ж поглинається надмасивною чорною дірою.

На знімку Hubble також можна помітити розташовані всередині UGC 11861 темні скупчення пилу і розкидані посеред її спіральних рукавів маленькі та великі плями блакитного світла. Вони відповідають молодим зоряним скупченням.

Про активність галактики UGC 11861, яка формує велику кількість світил, також говорить те, що в ній досить часто спалахують наднові. За останні 30 років астрономи зафіксували три подібні події (у 1995, 1997 і 2011 роках). Перші два вибухи були класифіковані як наднові II типу. Вони спалахують унаслідок колапсу масивних зір, що підійшли до кінця свого життєвого циклу.

За матеріалами esahubble.org