Російські кораблі не зможуть відвідати китайську орбітальну станцію

Російські космічні кораблі не мають можливості відвідати нову китайську орбітальну станцію. Про це заявив представник китайської аерокосмічної науково-промислової корпорації (CASIC) Ян Югуан.

Оманливий «рятівник» росії

Ще минулого року «роскосмос» повідомив про переговори про відправлення російських космонавтів на китайську орбітальну станцію. А після початку широкомасштабного вторгнення в Україну та загроз покинути МКС багато російських можновладців почали говорити про Китай, як про нового стратегічного партнера і навіть «рятівника» росії в космосі.

Китайська станція
Китайська орбітальна станція (концепт). Джерело: Wikipedia.org

Проте, за всього бажання, російські космічні кораблі не зможуть відвідати китайську орбітальну станцію. І річ навіть не в якихось політичних питаннях (хоча, забігаючи трохи наперед, вони явно відіграли в цій історії певну роль), а закони фізики та орбітальний нахил.

Значення орбітального нахилу

Орбіта китайської станції має нахил 42° (тобто вона нахилена до площини земного екватора на 42°). Це означає, що її можуть досягти пілотовані космічні кораблі, які запускаються з космодромів, розташованих на аналогічній або меншій широті. Однак космодром Байконур розташований на 45° пн. ш., космодром Східний — на 51° пн. ш. А це означає, що важкі космічні апарати (кораблі «Союз» і «Прогрес»), що запускаються з їхньої території, просто фізично не зможуть досягти китайської станції. Для цього їм доведеться зменшити свій орбітальний нахил, що своєю чергою вимагає дуже великих витрат енергії, які значно перевершують можливості російських ракет і рушійних установок російських кораблів. Своєю заявою Ян Югуан фактично просто нагадав «роскосмосу» про цей неприємний для нього факт.

Космічний корабель «Союз». Джерело: NASA

Цікаво, що, за неофіційною інформацією, свого часу росія просила Китай вивести свою станцію на орбіту з більш високим нахилом, що дозволило б організувати запуски до неї російських космічних кораблів. Але Піднебесна не захотіла йти на такі поступки. Це натяк на те, що вона вже не сприймає росію як рівну їй космічну державу.

У своїй заяві Ян Югуан сказав, що, за бажання, європейцям, японцям та американцям буде неважко запустити свої кораблі до китайської станції. Також він зазначив, що наразі КНР розглядає дев’ять експериментів із сімнадцяти країн для відправлення на орбіту. Також Китай заявив про намір згодом відкрити свою орбітальну станцію для бізнесу.

Ви також можете почитати нашу статтю про долю МКС після відходу з неї росії.

За матеріалами https://www.ukrinform.ru