Компанія Rolls-Royce представила дизайн космічного ядерного реактора

Rolls-Royce демонструє майбутню версію компактного ядерного космічного реактора нового покоління, який наразі розробляється з 2021 року спільно з Космічною агенцією Великої Британії. Поважна компанія намагається стати частиною амбітного майбутнього космічних польотів. Проєкт від Rolls-Royce наразі перебуває на ранній стадії, тому фінальний вигляд реактора може бути іншим.

Rolls-Royce
Візуалізація запропонованої Rolls-Royce космічної мікроядерної енергетичної системи. Зображення: Rolls-Royce

Реактор використовує ядерний поділ, під час якого вивільняється багато енергії, що можна використовувати для живлення баз астронавтів на Місяці чи Марсі. Також такі ядерні силові установки змогли б живити величезні космічні кораблі під час багатомісячних мандрівок до Червоної планети.

«Кожна частинка урану інкапсульована в кілька захисних шарів, які діють як система стримування, що дозволяє їй витримувати екстремальні умови», — пояснюють у Rolls-Royce коротким описом у Twitter.

«Мирний атом» у космосі

Ядерні системи давно використовуються в роботизованих космічних місіях. Наприклад, радіоізотопні термоелектричні генератори (РІТЕГ) забезпечують електроенергією багато апаратів, зокрема й космічні кораблі NASA Voyager 1 та Voyager 2, які зараз досліджують міжзоряний простір. Марсоходи Perseverance та Curiosity також використовують РІТЕГи, але менші ровери, Spirit та Opportunity, були оснащені сонячними панелями.

РІТЕГи насправді не є реакторами поділу. Це швидше ядерні батареї, які генерують електрику теплом, що виділяється в результаті розпаду радіоактивного матеріалу. Ядерне розщеплення ще не використовується у космічних кораблях, хоча незабаром це може змінитися. Наприклад, NASA і DARPA нещодавно оголосили про плани створити ядерну теплову ракету до 2027 року.

Але з «мирним атомом» треба бути вкрай обережними, щоб не наражати на небезпеку екіпаж космічних місій. Тому перед Rolls-Royce стоїть складна задача побудови компактного та дуже потужного ядерного реактора, який би був безпечним та працював десятиліттями у екстремальних умовах.

Раніше ми повідомляли про те, що на Місяці побудують ядерний реактор.