Rocket Lab поділилася подробицями венеріанської місії

Компанія Rocket Lab поділилася технічними подробицями першої в історії приватної місії до Венери. Вона буде запущена наступного року з метою пошуку слідів життя у верхніх шарах атмосфери планети.

Венеріанська місія Rocket Lab (концепт). Джерело: Rocket Lab

Rocket Lab вперше оголосила про намір відправити власну місію до Венери у 2020 році. Його метою стануть астробіологічні дослідження. Автоматичний розвідник вивчатиме верхні шари венеріанської атмосфери з метою пошуків ознак, що вказують на можливість існування колоній мікроорганізмів.

План польоту місії виглядає наступним чином. У травні 2023 року ракета Electron виведе на низьку навколоземну орбіту платформу Photon із венеріанським зондом. Далі вона виконає серію корекцій курсу, під час яких поступово збільшуватиме свій апогей. Потім Photon виконає фінальний маневр, який направить його траєкторією польоту до Місяця. Платформа скористається гравітацією супутниці нашої планети, щоб залишити околиці Землі та вирушити до Венери. Зустріч із нею запланована на жовтень 2023 року.

На підльоті до Венери від Photon відокремиться автоматичний зонд. Він являє собою 40-сантиметрову капсулу, загальною масою у 20 кг. Всередині неї буде розташований один науковий інструмент (автофлуоресцентний нефелометр), призначений для проведення хімічного аналізу венеріанської атмосфери та пошуку в ній слідів органічних речовин.

Схема венеріанського зонда Rocket Lab. Джерело: Rocket Lab

Зонд почне вимірювання на висоті 60 км та продовжуватиме їх до позначки 45 км (ця фаза триватиме 330 секунд). Потім він розпочне передачу зібраної інформації на Землю, на що потрібно близько 20 хвилин. Через кілька хвилин після завершення ретрансляції даних, атмосферний тиск та температура стануть настільки високими, що знищать капсулу. Її залишки досягнуть поверхні Венери приблизно за півгодини після цього.

Схема посадки венеріанського зонда Rocket Lab. Джерело: Rocket Lab

У разі успіху, зонд Rocket Lab стане не просто першою в історії приватною венеріанською місією, а й першою за останні сорок років місією, яка проведе аналіз її атмосфери. Нагадаємо, що Rocket Lab також займається створенням кількох зондів ESCAPADE. Вони будуть запущені у 2024 році як попутний вантаж на борту, сплаченого NASA комерційного носія. Після одинадцятимісячного перельоту, апарати ESCAPADE вийдуть на орбіту навколо Марса, після чого займуться дослідженнями його атмосфери та магнітосфери.

За матеріалами https://www.mdpi.com