Рік за 13 годин: знайдена суперземля з надкоротким періодом обертання

Використовуючи дані, зібрані супутником TESS, астрономи виявили раніше невідому екзопланету. Вона має вкрай невеликий період обертання.

Суперземля, що обертається навколо червоного карлика, в уявленні художника. Джерело: Gabriel Pérez Díaz, SMM (IAC)

Знайдена екзопланета отримала позначення Wolf 327 b. Вона обертається навколо червоного карлика Wolf 32, розташованого за 93 світлових років від Сонця. Вік зорі оцінюється в 4,1 млрд років.

Щодо Wolf 327 b, то вона являє собою суперземлю. Її радіус перевищує земний у 1,24 раза, а маса становить 2,53 маси Землі. Це дає середню щільність у 7,24 г/см³. Найімовірніше, екзопланета має значне залізне ядро, оточене невеликим шаром мантії. Через це вона може нагадувати Меркурій.

Орбіта Wolf 327 b проходить на відстані всього в 0,01 а. о. (1,5 млн км) від поверхні її материнської зорі. На один оберт їй потрібно лише 13,7 годин. Рівноважна температура поверхні екзопланети становить близько 730°C.

Настільки «невелика» температура поверхні Wolf 327 b пояснюється тим, що червоні карлики набагато тьмяніші та холодніші за світила на кшталт нашого Сонця. Розмір і маса Wolf 327 становлять лише 40% від розміру і маси Сонця, а ефективна температура поверхні дорівнює 3300°C, що майже вдвічі менше за сонячну.

На думку дослідників, з великою частиною ймовірності навколо цієї зорі обертаються й інші тіла. Екзопланети з надкороткими періодами обертання зазвичай зустрічаються у мультипланетних системах.