Ракету SpaceX прийняли за другий Місяць

Об’єкт 2024 JV8, який вважався тимчасовим супутником Землі, здивував астрономів. Розслідування показало, що в реальності він являє собою другий ступінь ракети SpaceX.

Оманлива зовнішність

2024 JV8 був виявлений 8 травня 2024 року і класифікований як астероїд. Проаналізувавши його траєкторію, астрофізик і журналіст Адрієн Коффіне заявив, що це тимчасовий супутник Землі.

Однак незабаром з’ясувалося, що Коффіне помилився. Проаналізувавши орбіту об’єкта, учасники групи моніторингу малих планет дійшли висновку, що він не є другим Місяцем. Насправді об’єкт являє собою верхній ступінь ракети Falcon 9, яку використовували для запуску зонда Odysseus у лютому 2024 року.

Цікаво, що через неправильну класифікацію ракети як астероїда моніторингова система NASA Sentinel навіть встигла розрахувати ймовірність її зіткнення із Землею в майбутньому. Згідно з наявними даними, вона становить один до двадцяти дев’яти.

Що таке квазісупутники

Тимчасовими супутниками (або квазісупутниками) називають об’єкти, що перебувають в орбітальному резонансі 1:1 із планетою. Це дозволяє їм залишатися поблизу неї протягом багатьох орбітальних періодів.

Астероїд Камоалева в уяві художника. Джерело: Addy Graham/University of Arizona

На сьогодні астрономам відомо про існування семи квазісупутників Землі. Найвідомішим із них є астероїд Камоалева, який, імовірно, є уламком, вибитим із поверхні Місяця під час падіння великого астероїда (за однією з версій ідеться про зіткнення, що породило кратер Бруно). Він є головною метою китайської місії «Тяньвень-2», запуск якої заплановано на 2025 рік. Апарат повинен буде взяти зразок ґрунту Камоалева та доправити його на Землю.

За матеріалами https://wccftech.com