Радіотелескоп MeerKAT відкрив у космосі загадкове кільце

Команда астрономів, що працює з масивною антеною MeerKAT у Південній Африці, відкрила в космосі загадкове кільце, яке випромінює радіохвилі. Воно отримало назву Кіклос. Вчені вказують на те, що хоча цей об’єкт і схожий на деякі інші, які були знайдені раніше, він все ж суттєво відрізняється від них.

Дивні радіокільця
Дивні радіокільця. Джерело: nypost.com

Дивовижне радіокільце

У космосі виявили дивовижне радіокільце. Про цю знахідку оголосила міжнародна група вчених, яка працює з масивною антеною MeerKAT, розташованою у Південній Африці. Вони працюють разом, створюючи один потужний телескоп.

Цей пристрій побачив далеко в космосі щось, чого зовсім не помітно неозброєним оком, але в радіодіапазоні воно нагадує майже правильної форми й трохи грудкувате кільце. Розташоване воно у 6° північної галактичної площини й досить близько від центру Чумацького Шляху.

Об’єкт спочатку отримав позначення J1802–3353, а потім — власне ім’я Кіклос. У перекладі з грецької це і буде «кільце». Його діаметр становить вісімдесят кутових секунд, а товщина — близько шести.

Що собою являють подібні об’єкти?

Хоч яким би загадковим не здавався новий об’єкт, вчені вже кілька разів бачили щось подібне. Вже певний час вони спостерігають такі утворення. При цьому варто зауважити, що це не означає, що радіокільця раптово виникли нізвідки, просто наша техніка спостережень удосконалилася настільки, що ми їх нарешті побачили.

Походження дивних радіокілець досі лишається загадкою. Зрозуміло, що вони являють собою гігантські утворення із сильно розрідженого, але здатного випромінювати енергію газу.

До того ж Кіклос зовсім не схожий на них. Його знайшли на досить нижчій галактичній широті, ніж усі попередні радіокільця. Крім того, на частоті 1,1 ГГц він на порядок слабший від них. Тож, можливо, насправді він є чимось іншим.

Самі автори дослідження припускають, що він може бути віднесений у космічний простір зорі типу Вольфа — Райє. Ці світила мають настільки сильний зоряний вітер, що він зриває їхні зовнішні шари. Проте теорія щодо походження Кіклоса потребує подальших уточнень.