Приречений апарат знищений: Peregrine надіслав селфі перед згорянням в атмосфері Землі

Американський космічний корабель Peregrine, який стартував 8 січня в межах експериментального партнерства між NASA і приватним сектором, спіткала нещаслива доля. Вже після відділення від ракети-носія всередині апарата стався вибух, що призвів до витоку палива. Це поставило хрест на головній меті місії — посадці на Місяць.

Astrobotic
Селфі Peregrine перед зближенням із Землею. Фото: Astrobotic

Розробник Peregrine, компанія Astrobotic, заявила, що апарат повернеться на Землю та згорить в атмосфері над Тихим океаном. Падіння апарата сталося 18 січня о 22:59 за київським часом — саме тоді станція стеження в Канберрі (Австралія) підтвердила втрату сигналу з Peregrine. Вміло використовуючи маневрові двигуни, Astrobotic направила космічний апарат над океаном так, щоб мінімізувати ризик для суходолу.

Мета Astrobotic полягала в тому, щоб доставити п’ять інструментів NASA на поверхню нашого супутника для вивчення місцевого середовища перед поверненням астронавтів пізніше цього десятиліття. Якби апарат зміг успішно сісти на Місяць, він став би першою американською місією за пів століття, яка це зробила, а Astrobotic — першим приватним підприємством, якому вдалося досягти цього. Лише урядові установи США, Радянського Союзу, Китаю та Індії на сьогодні здійснили контрольовану посадку на Місяць.

Нещасний випадок не знизив інтерес до Peregrine, який, попри пошкодження, залишався стабільним після виникнення проблем. Космічний апарат привертав увагу навіть після того, як стало зрозуміло, що місія приречена. NASA витратила понад 100 млн доларів за участь у Commercial Lunar Payload Services, сподіваючись доставити на Місяць свої наукові прилади.

Траекторія падіння космічного апарату Peregrine над Тихим океаном

Хоча Peregrine не досягла своєї мети, NASA підтримуватиме прагнення підприємства. Astrobotic має провести другу місію 2024 року та доставити на Місяць ровер NASA під назвою Viper. Перша спроба Intuitive Machines із Х’юстона, ймовірно, буде запущена наступного місяця. Її корабель Nova-C спрямують на південний полюс супутника.

Японія також планує здійснити м’яку посаду на Місяць. Якщо це вдасться, вона стане п’ятою країною, яка досягла цього.

Раніше ми повідомляли про те, як був знайдений винуватець у зриві місії Peregrine від Astrobotic.

За матеріалами BBC