Повернення Starliner на Землю затримується ще на чотири дні

Відстикування нового космічного корабля Boieng Starliner від Міжнародної космічної станції знову відклали. Інженери планують провести ще низку випробувань перед тим, як астронавти Суніта Вільямс та Баррі Вілмор повернуться на Землю.

CST-100 Starliner
CST-100 Starliner. Джерело: phys.org

Starliner залишається пристикованим до МКС

Представники NASA та Boieng заявляють, що космічний корабель CST-100 Starliner не відстикується від Міжнародної космічної станції раніше, ніж 24 червня. Таке рішення було прийняте з огляду на бажання інженерів провести додаткове тестування його систем, включно з тими, що не були передбачені початковим планом польоту.

Спочатку відділення космічного корабля було заплановане на 14 червня. Однак ще минулого тижня стало відомо, що його перенесли на 18-те. І ось тепер стало відомо, що Суніта Вільямс та Баррі Вілмор пробудуть на станції додаткові чотири доби, перш ніж повернутися на Землю.

Які випробування проведуть інженери?

Перше випробування, яке інженери хочуть провести під час затримки, стосуватиметься двигунів Starliner. Загалом їх на кораблі вісім, і сім із них будуть увімкнені, здійснюючи два короткі імпульси. Кожен із них триватиме близько секунди. Фахівці хочуть подивитися, як корабель взаємодіятиме зі станцією. Це може стати в пригоді у наступних місіях.

Саме з цими двигунами виникли проблеми під час стикування зі станцією. П’ять із них були аварійно вимкнені комп’ютером через те, що вийшли на неприпустимі режими роботи. Щоправда, пізніше чотири таки вдалося запустити вручну.

Друга серія випробувань полягатиме у вимірюванні температури повітря в його кабіні та порівнянні цих даних із показниками бортової системи життєзабезпечення. Крім того, астронавти перевірять, чи можна використовувати корабель як безпечний сховок на чотирьох людей.

Проблеми, про які не сказали

Фахівці нічого не розповіли про те, як справи з витоками гелію. Загалом їх було п’ять. Перший відбувся ще за кілька тижнів до старту, три — під час польоту і ще один — після стикування зі станцією. Але цього газу все ще достатньо на борту, тож місії це жодним чином не загрожує.

Також незрозумілою залишається ситуація з виходом астронавтів у відкритий космос. Керівництво NASA дуже не хоче здійснювати його одночасно з відстикуванням Starliner. Зокрема, через це останнє не відбулося 14 червня.

Проте і сам вихід у відкритий космос довелося відкласти, й тепер він запланований на 24 червня. Однак якщо затримка відльоту Starliner затягнеться, це може знову викликати конфлікт.

За матеріалами spacenews.com