Посадковий модуль місії «Чандраян-3» побачили з орбіти

Орбітальний апарат NASA зробив знімок поверхні Місяця з розташованим на ньому посадковим апаратом «Вікрам» індійської місії «Чандраян-3». Навколо нього видно гало з пилу, який піднявся під дією реактивного струменю.

«Чандраян-3» на поверхні Місяця
«Чандраян-3» на поверхні Місяця. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/Arizona State University

«Чандраян-3» на поверхні Місяця

Космічний апарат NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) працює на місячній орбіті вже не перший рік. За цей час він багато разів знімкував поверхню нашого супутника. Крім того, його активно використовують для фотографування всього, що люди намагаються посадити на нього. Наприклад, нещодавно він зробив знімок залишків російської «Луни-25».

27 серпня LRO зазнімкував місячну поверхню з посадковим апаратом «Вікрам» індійської місії «Чандраян-3». Вона, як і «Луна-25», перед цим здійснила посадку, але, на відміну від російського апарата, була вдалою.

Світлину опублікували тільки 5 вересня. На ній добре видно прямокутну тінь від посадкового апарата. Зрозуміло, що він стоїть рівно і не пошкоджений. А навколо нього — світле гало. Це пил, який здійняли реактивні струмені апарата під час посадки і який не встиг осісти.

Історія «Чандраяна-3»

З технічної точки зору, місія «Чандраян-3» є повторенням попередньої спроби Індії досягти Місяця. Кілька років тому вона завершилася невдачею. Але цього разу все вдалося. Апарат сів, сфотографував поверхню і спустив на неї ровер «Праг’ян».

Він теж кілька днів подорожував Місяцем, досліджуючи його. Але потім настала ніч, яка на нашому супутнику триває понад два тижні, й «Праг’яну» довелося «заснути». Вчені сподіваються, що 22 вересня з настанням дня йому вдасться «прокинутися», хоча в принципі він на це не розрахований.

«Вікрам» здійснив посадку поблизу південного полюса Місяця. Цей регіон вважається надзвичайно перспективним, адже там заховані запаси водяної криги й саме там Китай та США збираються будувати свої бази. Саме тому дослідженню цих областей останніми роками приділяють стільки уваги.