LRO сфотографував залишки «космічної гордості росії»

NASA опублікувала кілька знімків, зроблених зондом LRO. Вони демонструють кратер, що залишився після падіння російського апарата «Луна-25».

«Гордість» російського космосу, що не справдилася

«Луна-25» була запущена 10 серпня 2023 року. Основним завданням місії була посадка в південному приполярному регіоні Місяця і вивчення реголіту з метою пошуку слідів води. Варто зауважити, що запуск апарата супроводжувався великим галасом серед російських пропагандистських ЗМІ. У них «Луну-25» називали гордістю росії та символом того, що вона все ще є космічною наддержавою.

«Луна-25». Джерело: «Роскосмос»

Однак уже 19 серпня апарат розбився об місячну поверхню. Це сталося за досить дивних обставин. Під час переходу на передпосадкову орбіту «Луна-25» мала виконати маневр. Проте замість розрахункових 84 секунд її двигун пропрацював 127 секунд. Це призвело до того, що апарат врізався в місячну поверхню на швидкості 1,7 км/c. Після такого оглушливого фіаско російські ЗМІ досить передбачувано дуже швидко забули про «Луну-25», удавши, що всієї цієї історії ніколи не було.

Світлина місця падіння «Луни-25»

Але де саме впала «Луна-25»? Виходячи з характеристик останнього маневру апарата, фахівцям вдалося визначити, що місце його падіння має бути в районі 42-кілометрового кратера Понтекулан G. Він розташований у південній півкулі Місяця.

Складена зі знімків LRO анімація, що демонструє появу на Місяці нового кратера, який відповідає місцю падіння «Луни-25». Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/Arizona State University

Озброївшись цією інформацією, NASA використала встановлену на борту апарата LRO камеру LROC, щоб знайти місце падіння «Луни-25». 24 серпня LRO провів зйомку Понтекулана G. Під час подальшого аналізу фахівці виявили свіжий кратер, якого не було на старіших фотографіях.

Місце падіння «Луни-25». Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/Arizona State University

Сфотографована LRO воронка має діаметр 10 м. Вона розташована на крутому південно-західному схилі кратера Понтекулан G, приблизно за чотириста кілометрів від розрахункової точки посадки «Луни-25». Кратер розташований на рівні 360 м, нижче за рівень місячної поверхні, його немає на знімках цієї області, отриманих 2020 року. Виходячи з цього, фахівці NASA дійшли висновку, що це і є залишки від «гордості» російського космосу.

За матеріалами https://www.nasa.gov.