Залишені на Землі астронавти Crew-9 засмутилися поступкою своїх місць екіпажу Starliner

Астронавтки NASA Зена Кардман і Стефані Вілсон мали вирушити на Міжнародну космічну станцію в складі екіпажу SpaceX Crew-9. Але через несправності космічного корабля Starliner компанії Boeing їм довелося  поступитися місцем колегам — Бутчу Вілмору та Суніті Вільямс.

Зена Кардман (зліва), яка мала бути командиром SpaceX Crew-9, і Стефані Вілсон були виключені з плану польоту. Авторство: SpaceX

Вілмор і Вільямс, які перебували на МКС з червня, мали повернутися на Starliner, але через технічні несправності корабля повернення відклали, а самі астронавти залишились на орбіті до лютого 2025 року. Отже, провал місії Boeing залишив Кардман і Вілсон без польоту.

Зена та Стефані було важко дивитися за відльотом своїх колег місії Crew-9 на борту, адже польоти в космос — це рідкісна можливість навіть для астронавтів. Однак Вілсон зауважила, що вони раді за колег і нетерпляче чекають їхніх розповідей про перебування на МКС.

«Було дуже прикро спостерігати за запуском, знаючи, що це могла бути наша місія», — зізналася Кардман під час трансляції запуску Crew-9. Попри це, вони підтримували колег і брали активну участь у підготовці.

Екіпаж SpaceX Crew-9
Екіпаж SpaceX Crew-9, астронавт NASA Стефані Вілсон, космонавт Роскосмосу Олександр Горбунов і астронавти NASA Нік Хейг і Зена Кардман. Авторство: NASA

На борту Crew Dragon місця зайняли Нік Хейг і Олександр Горбунов. Для Хейга це вже третя місія на МКС, тоді як для Горбунова це перший політ. Кардман ще не літала в космос, тоді як Вілсон має три польоти на шаттлах у період з 2006 по 2010 рік.

Щоб збалансувати капсулу Crew Dragon, місця Кардман і Вілсон замінили баластом. Кардман похвалила NASA за пріоритетність безпеки екіпажу і зазначила, що Вільмор і Вільямс — досвідчені професіонали.

Наприкінці серпня NASA вирішила відсторонити Кардман і Вілсон від польоту через технічні проблеми зі Starliner. Протягом наступних тижнів вони допомагали колегам у підготовці до польоту. Головний астронавт NASA Джо Акаба підкреслив, що Зена та Стефані є прикладом професіоналізму, попри прикрі обставини.

Раніше ми повідомляли про те, як застряглі на МКС астронавти, зможуть проголосувати на виборах президента США.

За матеріалами mashable.com