Політ зеленої комети через Сонячну систему: приголомшливе відео

Астрофотограф зібрав приголомшливе таймлапс-відео зеленої комети, яка пролетіла через Сонячну систему минулого місяця. Відео було складене з 521 зображення, отриманих протягом 10 годин. Об’єм зібраних даних досяг одного терабайта.

Комета C/2022 E3 (ZTF). Фото: Miguel Claro

Комету, офіційно відому як C/2022 E3 (ZTF), Мігель Кларо знімкував з обсерваторії Dark Sky Alqueva в Португалії. Особливе розташування обсерваторії дозволяє їй мати в середньому 286 ясних ночей щороку.

3 січня ZTF знаходилась на відстані 146,1 мільйона кілометрів. Але вже 31 січня вона наблизилась на мінімальну відстань до нашої планети, яка склала 43,1 мільйона кілометрів, що дозволило роздивитись її ще детальніше. Покадрове відео показує ключові моменти активності комети, включно з тим, коли від неї від’єднався хвіст 18 січня.

One Month of ZTF – The Green Comet in Motion Revealed in a 4k Time Lapse from Miguel Claro on Vimeo.

«Частина плазмового хвоста була вирвана з голови комети, а потім віднесена сонячним вітром. Але ZTF не перестала дивувати нас і почала утворювати рідкісний антихвіст, який поступово змінював положення кута, коли наша планета Земля перетинала площину її орбіти», — пояснює Кларо.

Мандрівник на велику відстань швидко рухався на тлі зоряного неба, і Кларо також зафіксував кілька астероїдів, що пролітають, які перетинають поле зору, а також момент, коли ZTF перетинає кілька галактик.

Приголомшлива комета з довгим зеленим газопиловим хвостом вже облетіла Сонце та почала покидати Сонячну систему. Її наступне повернення відбудеться не раніше, ніж через 50 тисяч років.

Раніше ми пояснювали, чому ZTF стала сенсацією на рівному місці.