Під поверхнею Плутона існує океан, схожий на Мертве море

Плутон відвідав лише один космічний апарат — New Horizons, який пролетів повз карликову планету 14 липня 2015 року. Цей короткий, але значущий візит дозволив отримати дивовижні зображення та величезну кількість даних, що відкрили перед нами яскравий і динамічний світ. Крім серця Плутона, плавучих крижаних пагорбів, азотних айсбергів та азотних вітрів, дані New Horizons натякають на існування океану під крижаною корою карликової планети. Це фактично зробило Плутон і його найбільший супутник Харон членами клубу «океанських світів».

Рівнина Супутника на Плутоні. Джерело: ASA / Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory / Southwest Research Institute

Десятиліттями планетологи вважали, що Плутон занадто холодний для підтримки води в рідкому стані у своїх надрах. Плутон обертається далеко за «лінією замерзання» Сонячної системи, де леткі речовини стають твердими. За середньої температури поверхні -229°C навіть азот і метан стають твердими, як камінь. Розрахунки вчених доводили, що карликова планета мала би втратити майже все своє тепло невдовзі після формування, і вона холодна до самого ядра.

Дані New Horizons надали численні докази того, що Плутон, ймовірно, має внутрішній океан. Існування цього океану ще обговорюється, але теорія набуває все більшого визнання. Планетологи Алекс Нгуєн і доктор Патрік Макговерн використали отримані дані від New Horizons, щоб створити нові математичні моделі для пояснення тріщин і випуклостей у льоду.

«Плити» з азотного льоду на поверхні Плутона. Джерело: NASA

Їхні результати показують, що океан може існувати під крижаною оболонкою завтовшки від 40 до 80 км. Таке глибоке розташування дозволяє Плутону підтримувати стан рідкої води, незважаючи на поверхневі умови. Вони також розрахували ймовірну щільність або солоність океану на основі особливостей поверхні та визначили, що океан Плутона може бути на 8% щільнішим за земні океани. Такий рівень солоності зробив би океан Плутона порівнянним із Великим Солоним озером, Мертвим морем та іншими високосолоними водоймами на Землі.

Якби океан був менш щільним, крижаний панцир зруйнувався б, що призвело б до більшої кількості тріщин на поверхні. Якби він був щільніший, крижаний покрив був би більш плавучим, що було б помітно за меншою кількістю тріщин.

Раніше ми повідомляли про те, що в океані Енцелада знайдений ключовий компонент життя.

За матеріалами universetoday.com