Перший приватний вихід у відкритий космос: пряма трансляція

12 вересня екіпаж місії Polaris Dawn здійснить перший в історії приватний вихід у відкритий космос. Пряма трансляція події буде вестися в інтернеті.

Рекорд висоти

Місія Polaris Dawn вирушила в космос 10 вересня. Незабаром після запуску корабель Crew Dragon виконав маневр, який перевів його на орбіту з висотою апогею 1400 км. Отже, Polaris Dawn побив рекорд висоти в 1372 км, встановлений ще 1966 року місією Gemini. На більшу відстань від нашої планети віддалялися лише 24 астронавти, які літали до Місяця в межах програми Apollo. Востаннє це сталося 1972 року.

Знімок Землі, зроблений місією Polaris Dawn. Джерело: SpaceX

Завдяки такій висоті, Crew Dragon кілька разів пролетів через внутрішню частину радіаційних поясів Землі. Астронавти зібрали дані про радіаційну ситуацію, а також провели низку досліджень і експериментів. Зокрема, вони займалися спостереженнями за змінами зору, вивчаючи, як зрушення рідини та вплив мікрогравітації впливають на кровообіг усередині очей, і оцінювали, як ліки обробляються організмом під час перебування на орбіті. Також члени екіпажу провели низку благодійних заходів.

Після цього Crew Dragon виконав новий маневр, який зменшив висоту його апогею до 700 км. Це необхідно для операції, яка стане кульмінацією всієї місії: першого в історії приватного виходу у відкритий космос.

Перший приватний вихід у відкритий космос

Вихід у відкритий космос відбуватиметься наступним чином. Оскільки у Crew Dragon немає окремого шлюзу, інженерам SpaceX довелося оснастити його переднім люком, який відкривається. Тож усі чотири члени екіпажу опиняться в умовах безповітряного простору. Але лише двоє з них вийдуть за межі корабля. Це командир екіпажу Джаред Айзекман і спеціалістка місії Сара Гілліс. Очікується, що після розгерметизації корабля Айзекман, причепиться страхувальним тросом, відкриє передній люк Crew Dragon, після чого вийде за межі корабля. За ним операцію повторить Сара Гілліс.

Астронавти використовуватимуть скафандри, підготовлені SpaceX. Зовні вони схожі на скафандри, які використовуються під час штатних польотів Crew Dragon до МКС. Однак компанія внесла в конструкцію безліч змін. Скафандр отримав нові рухомі з’єднання, додаткові ущільнення, захист від мікрометеоритів. Візор шолома має проєкційний дисплей, що відображає показники тиску, вологості та таймер часу виходу у відкритий космос. Кожен шолом забезпечений камерою, що передає вид від першої особи.

Polaris Dawn
Учасник місії Polaris Dawn у скафандрі SpaceX. Джерело: SpaceX

Важливо зазначити, що на відміну від скафандрів, які використовує екіпаж МКС для виходів у відкритий космос, скафандри SpaceX не мають автономної системи життєзабезпечення. Учасники Polaris Dawn будуть підключені шлангокабелями до системи життєзабезпечення корабля. Через них вони отримуватимуть кисень і енергію та передаватимуть назад на корабель телеметрію.

Пряма трансляція підготовки виходу у відкритий космос стартує об 11:55 за Київським часом. Сама ж операція розпочнеться через годину, о 12:58. Очікується, що весь вихід займе близько двох годин.